Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Futloos reageren op gaspedaal
Net als Dopski en Boedr denk ik ook dat je het in de gas afstelling moet zoeken.
Het zou wel eens kunnen dat hij dan gewoon te weinig brandstof krijgt.
- Heeft je motor normaalgesproken wel gewoon fut?
- Heeft hij bij/boven 120 nog steeds trekkracht?
- Wat is je verbruik? Rond de 1 op 7 of gustiger?
Mocht de LPG afstelling en ontsteking tijdstip allemaal in orde zijn, dan zou je motor wel eens gewoon op kunnen zijn.
Recent nog een compressietest gedaan? Die waarden geven ook wel meer info over de toestand van je motor.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Citaat:compressie goed, nokkenas niet versleten/distributie gebroken? Gasafstelling nog goed?

Compressie (nog) niet gemeten, ga ik zsm doen. Nokkenas mag niet versleten zijn na 50K na revisie lijkt mij. Gasafstelling moet ik laten doen

Citaat:En dat was de contacthoek/puntenafstand. Er kan wel eens een putje inbranden op het 'vonkvlak' en dan lijkt de afstelling prachtig maar het werkt toch net niet zoals het hoort.
Puntjes (nog) niet gecontroleerd, rij met een Velleman, zou minder uit moeten maken toch?

Citaat:Is dit zowel met warme als koude motor zo? Of alleen als het blok nog koud is?

Beide

Citaat:- Heeft je motor normaalgesproken wel gewoon fut?
- Heeft hij bij/boven 120 nog steeds trekkracht?
- Wat is je verbruik? Rond de 1 op 7 of gustiger?

Op de vlakke weg is er geen vuiltje aan de lucht, hangt lekker aan het gas, moet 's ochtends een beetje wakker worden, maar dat moet ik ook.
Boven de 120 gaat ook goed
Verbruik? tijd niet gemeten maar ik schat 1:5

Denk dat ik toch maar eens langs een LPG-afstellert ga, zit een goeie in heerenveen (Adri Schouten)
Misschien is de verdampert brak, laatste 15 jaar niet naar omgekeken.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Misschien zit-ie vol prut, wat als de auto iets achterover hangt, tegen een klepje duwt ergens. Hangt de verdamper in de lengterichting of dwarsop?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Hij hangt in de lengte richting.

Voor over ik weet zitten er geen klepjes in een OMVL R90/E, maar idd, het kan geen kwaad dat ding een keer open te maken en controleren op interne verstopping.
Antwoord
Stap 1: Compressie meten.
Toch geen rare waardes en/of onderlinge verschillen imho.
Misschien toch in de richting van de verdampert zoeken.

[Afbeelding: Compressie_Ama_09102015_zpsnsr6p3cy.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Futloos gaspedaal Nicolaas H 125 70.955 27 May 2013, 00:07
Laatste bericht: Nicolaas H
  Zwaar gaspedaal in combi met tweede (kickdown?) fase carb. Jeroen V 4 2.267 14 February 2010, 20:17
Laatste bericht: Gideon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)