8 July 2016, 17:55
Marc1970 schreef:Je kan een auto-stetoscoop maken met een stuk tuinslang of een lange schroevedraaier, een kant bij je oor de ander langs het blok laten gaan.
Zo'n ding heb ik wel op werk! Bedankt voor de tip!
|
Even voorstellen - 244GL
|
|
8 July 2016, 17:55
Marc1970 schreef:Je kan een auto-stetoscoop maken met een stuk tuinslang of een lange schroevedraaier, een kant bij je oor de ander langs het blok laten gaan. Zo'n ding heb ik wel op werk! Bedankt voor de tip!
9 July 2016, 20:02
Ik heb is gehoord dat er rubbertjes tussen de vulplaatjes en de klepgeleiders zit voor de demping. Die kunnen ook kapot zijn... Of de stalen klepranden op de kleppen zitten los. De boel zal zoizo los moeten dan...
9 July 2016, 23:09
De dempers zitten onder de bucket, bovenop de klepsteel. Na een x aantal km zijn ze gewoon geplet, ze doen nieuw niks en geplet ook niet.
Klepzetels bedoel je? Dan zou je klepspeling alle kanten op gaan. Die dingen raken zelden los bij deze motor.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
9 July 2016, 23:21
Marc1970 schreef:De dempers zitten onder de bucket, bovenop de klepsteel. Na een x aantal km zijn ze gewoon geplet, ze doen nieuw niks en geplet ook niet. Oke maar het lijkt me dat het toch voor een soort demping werkt. Anders is het metaal op metaal. Wat n tikkend geluid kan veroorzaken lijkt me. Idd klepzetels ja. Mijn vader heeft dat ooit eens gehad bij een blok. In principe verandert dat niks aan je klepspeling. Als die zetels los zitten blijft de klep hangen. Die wordt dan pas terug geduwd als de zuiger ophoog komt. Wat ook een tikkend geluid geeft....
10 October 2016, 17:27
Ik heb gisteren toch maar de daad bij het woord gevoegd. Heb besloten om niet met de B23E verder te gaan en om er een B230FK in te hangen. Ik verwacht niet dat dit een project is wat heel snel verloopt, omdat ik momenteel ook in het laatste jaar van de studie zit.
Ik heb de kabelboom van de 940 waar het blok uit komt erbij, evenals de intercooler (ook een 240 intercooler erbij), turbo, spruitstuk etc. Het plan is om het b230fk blok er in te hangen met mijn huidige M46 bak, omdat voor een M90 ombouw nog meer aanpassingen nodig zijn. De Virgo velgen staan momenteel op een laag pitje. 2 velgen zijn mooi gestraald en kunnen eigenlijk wel in de primer, de andere 2 zijn geparelstraald en helaas een stuk minder mooi geworden. Ik weet nog niet wat ik hiermee ga doen. Uiteindelijk komen ze er wel onder. Mijn plannen zijn nu eerst om alles een beetje rustig schoon te maken en dan een lijstje maken met de dingen die ik nog nodig heb. Ik ga het blok nog niet volledig reviseren, maar de makkelijk te vervangen pakkingen worden wel vernieuwd. Carterpanpakking etcetera. Ik moet wel even kijken wat ik met de BDP-sensor doe die boven het vliegwiel zit. Iemand tips hoe ik dit kan doen als ik het vliegwiel van mijn oude blok gebruik? Bij deze wat foto's van het geheel: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tips of opmerkingen zijn welkom!
10 October 2016, 17:43
wat voor injectie aansturing ga je gebruiken? dat signaal heb je voor lh 2.4 nodig daar boven je vliegwiel, met een ander vliegwiel werkt dat niet je moet een hebben van een lh 2.4 motor.
pakkingen vervangen heb ik zelf ook alleen maar gedaan bij mijn project, heb nu een losse turbo motor als reserve te liggen.
10 October 2016, 18:03
Daar was ik nog niet helemaal over uit. Ik zat inderdaad te denken aan LH2.4, maar weet nog niet precies welk vliegwiel ik hiervoor nodig heb. Achter het vliegwiel wat er nu op zit zat een M90 bak.
Ik heb er op dit moment nog niet zoveel haast mee, dus kan rustig uitzoeken hoe en wat. Heb je misschien tips?
10 October 2016, 18:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 October 2016, 18:20 door Marc1970.)
Simpel, een plat vliegwiel met de 60-2 gaten erin geboord voor de LH2.4 sensor, als in het dogdish vliegwiel. Hier: http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=295468
Of, een dogdish vliegwiel waar je een bij je M46 passende koppelingsplaat in doet, zal ook wel lukken op een of andere manier. Of je hangt een klein tandwieltje voor de krukas waar het 60-2 patroon op zit en laat dat lezen door die sensor. Stoere motor, laat die pakkingen lekker zitten, keerringen zijn meest ergere lekkers. En je moet de verdeler voorop zetten, daar is geen plek voor in de 240.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
30 November 2016, 21:56
@Marc1970
Bedankt voor je reactie (beter laat dan nooit een bericht van mijn kant)! Ik heb wel de complete kabelboom van de 940 erbij, maar kan dus beter op zoek naar een LH2.4 kabelboom. Heb ik naast de kabelboom, een 60-2 patroons vliegwiel met bijpassende koppelingsplaat en een juiste bdp sensor nog meer nodig? Ik zat net even te kijken in de schuur naar de computers die ik erbij heb gekregen, maar volgens mij hoort bij LH2.4 ook een ander computer of heb ik dit mis? Hierbij even de foto's van degene die ik nu heb. ![]() ![]() Ik al heel veel gelezen, maar ben er nog niet 100% uit wat ik nou moet. Ik zag dat Estoque van het LH2.4 verhaal is afgestapt voor zijn 242, maar ik zou het wel graag in de 244 willen hebben. Dat lijkt me makkelijker dan de 940 kabelboom aanpassen. Wel heb ik alvast wat onderdelen binnen gekregen om de motor iets frisser in de auto te krijgen. Heb de keuze gemaakt om toch even de basic dingetjes te vervangen en het blok er dan in te hangen. Ik verwacht namelijk nog wel wat moeilijkheden met de kabelboom. De kop kan ik later altijd nog laten reviseren. Nog even een waterpomp bestellen en dan ga ik volgende week een keer in de avond het blokje een beetje schoonmaken en de nieuwe onderdelen erop zetten. De zondag daarop wil ik samen met een vriend een begin maken aan de inbouw in de 240. Als het blok er in hangt kan hij eerst naar de stalling en heb ik nog even de tijd om het ontstekingsverhaal uit te zoeken.
30 November 2016, 22:08
Met een 240 kabelboom vond ik het een makkie. Zie mijn topic en ook die van Arn02 die hetzelfde hebben gedaan.
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Even voorstellen: Volvo 340 van Wout | Wout_Holsbeek | 5 | 639 |
17 April 2025, 21:00 Laatste bericht: BartJu |
|
| Even voorstellen V70 III 2.0 D3 | philippehopman | 0 | 387 |
31 August 2024, 17:43 Laatste bericht: philippehopman |
|