Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 242GT Turbo
Knap hoor, respect ;D. Heb je er ook nog wat foto's van?
Volvo 240 GLT<br />Volvo 240 VAN (overleden)<br />Volvo 340 met jarratel aandrijving
Antwoord
Bosma, ik heb die poelie van mij eens bekeken gisteravond. En om daar een triggerwheel op te plaatsen wordt toch lastiger dan gedacht. Ik heb namelijk nog een extra ring op de poelie naar de airco en stuurbekr. toe.

Is er een mogelijkheid dat je die adapterring ook voor mij draait tegen een vergoeding? Volgens mij is die poelie hetzelfde als de mijne als ik zo naar je foto's kijk. En ik heb ook een steun nodig natuurlijk.... :Smile :Smile :Smile Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
TheSaint77 schreef:Bosma, ik heb die poelie van mij eens bekeken gisteravond. En om daar een triggerwheel op te plaatsen wordt toch lastiger dan gedacht. Ik heb namelijk nog een extra ring op de poelie naar de airco en stuurbekr. toe.

Is er een mogelijkheid dat je die adapterring ook voor mij draait tegen een vergoeding? Volgens mij is die poelie hetzelfde als de mijne als ik zo naar je foto's kijk. En ik heb ook een steun nodig natuurlijk.... :Smile :Smile :Smile Wink

op turbobricks maken ze ook underdrive pulleys waar zon edis ring op past. mooi van aluminium enzo.. 245gti is de verkoper, avalanche performance.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Het is vrij simpel, maar je hebt een lasapparaat nodig. Schroef de pulley van de motor, las er 2 strippen op vast en boor daar 3 gaatjes in en tap schroefdraad. Monteer daar het Ford triggerwheel op. Als je het boutje kleiner neemt dan de gaatjes van het triggerwheel zijn dan kan je het triggerwheel uitslingeren. Als je busjes tussen de boutjes zet of je maakt een alu-schijf en deze plaats je tussen het triggerwheel en de strips op de pulley, dan kan het triggerwheel omgekeerd gemonteerd worden en dat is wat veiliger voor je handjes.

Het Ford triggerwheel dat ik gebruik: PN 1078767
De Ford sensor die ik gebruik: PN 1037465

[Afbeelding: Volvo%20triggerwheel.jpg]

Zo ! Vandaag een dure testsessie achter de rug. De heren van de politiediensten hebben me geholpen mijn teller te eiken. Ik zal er wel een mooie foto aan overhouden... Bewijs dat ie rijdt ;D

Maar goed. De eerste test/tuningssessie's zijn geschiedenis.
Maximaal toerental gehaald: 4500 toeren
Maximale boost: 0,35 bar
Maximale gasklepopening: 65%

Ik haat inrijden....

Maar het was wel leuk. Het onderste deel van de tabellen tweaken. Alles rustig aan. De Volf geeft een kwieke lichtvoetige indruk. Ze wil echt wel. Koppel over het hele toerenbereik. Mooi rustige loop. Ik heb de hele avond rondjes gereden. Om er thuis achter te komen dat de LPG tank volledig leeg is gereden. Ik heb nog in dubio gestaan.. Tankmeter installeren ? Neuh.. Later. Als je een uurtje aan het optrekken en afremmen bent dan kost dat best wat LPG... Zeker omdat de auto nog niet helemaal zuinig is afgesteld...

Van het weekend dus maar de auto helemaal klaar maken ! Dan rustig op en neer naar mijn werk. En dan moet een weekje later toch de scherpe randjes wel uit het blok zijn. Dan kan de boost omhoog !

[Afbeelding: turbojpgqn4.jpg]
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Antwoord
Radio:

[Afbeelding: img0233so4.jpg]

Motor:

[Afbeelding: img0236tj5.jpg]
Antwoord
Nog even zitten opletten of ik een turbogat kon vinden: Eigenlijk niet. De motor pakt gewoon soepel op. Maar van een gat is er geen sprake. Ondanks de oversized FMIC.
Antwoord
zet hem in zn 3 of 4 (ik weet niet wat voor bak je hebt?) laat hem uitrollen tot ca 1500 rpm en ga op het gas.
geeft een goede indruk van het evt. aanwezige turbogat.
Antwoord
Wel graag eenmalig... Krukaslagers zijn niet blij met forse belastingen onder de 2000 toeren Wink

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
TheSaint77 schreef:Bosma, ik heb die poelie van mij eens bekeken gisteravond. En om daar een triggerwheel op te plaatsen wordt toch lastiger dan gedacht. Ik heb namelijk nog een extra ring op de poelie naar de airco en stuurbekr. toe.

Heb je een B23 of een B230 ? De B23's zijn een makkie. Die hebben geen rubber binnenring. Als je een B230 hebt dan zou ik eens kijken op de volgende site. Het is veel geld.. Maar met de huidige dollar koers is het te overzien.

http://www.cravingboost.com/

Als ik em moet gaan draaien ben ik weer een halve zaterdag verder en ik heb mijn tijd op het moment heel hard nodig. Er staat iemand om me te springen met een Bertone met een B204GT. Die moet ook nog aan het lopen. Maar.. Er zijn dus alternatieven. Erg mooie ook. Ik had het bijna gedaan...

Een steun heb ik nog wel liggen. Mijn zwager maakt ze zo ongeveer in serie. We zijn nu op revision II want de eerste was niet voldoende stijf.
Antwoord
thuur schreef:Wel graag eenmalig... Krukaslagers zijn niet blij met forse belastingen onder de 2000 toeren Wink

En splinternieuwe al helemaal niet ;D

Hmm.. Klein lief turbootje. Spoolt gewoon vlotjes. En dan is de boel nog flink gepoort ook.... Het loopt allemaal prima. Nu mijn AFR's nog netjes krijgen en een fatsoenlijke ontstekingstabel maken. Deze is N/A en dat is wat aan de vroege kant.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Motorisering volvo 940 1994 Frankie940 8 2.645 16 August 2023, 12:36
Laatste bericht: Marc1970
  Backfire 240 Turbo Richard245 3 2.839 9 June 2021, 00:05
Laatste bericht: Volvo240
  Turbo voor B19 et bert240turbo 2 2.806 28 March 2020, 09:42
Laatste bericht: Dopski
  245 turbo, leuk of problematisch? Hanzi 2 3.323 24 July 2019, 10:42
Laatste bericht: marc-f
  verhoogd stationair toerental 240 turbo Gus 3 4.516 12 November 2018, 14:24
Laatste bericht: Gus
  S40 T-4 200 pk turbo 1999 welke dump valve? S40 T-4 3 6.115 8 October 2015, 20:52
Laatste bericht: ronuh
  Artikel Volvo 242 Turbo intercooler in Duitse blad "Autobild Klassik" Kogelman 2 5.877 12 July 2015, 11:27
Laatste bericht: Kogelman
  Verschillen in 245 turbo's mikus 4 7.867 15 June 2015, 09:56
Laatste bericht: ruuds70
  240 gl turbo opbouwen? Royall 10 16.719 15 May 2015, 12:51
Laatste bericht: A_A
  Turbo vinden (Volvo s40 D1.9, 2001) Foxhill 1 11.842 6 November 2014, 15:21
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)