6 October 2010, 22:32
Jw240 schreef:de ophanging is heel anders. Enige dat zou werken is alles brackets van een 240 as afsnijden en op een 740 as lassen.
die extra breedte is wel extreem hoor, dat krijg je met de wielkasten niet gemakkelijk passend....
Het heeft met de wegligging en grens onder/overstuur te maken volgens mij, het precieze zou ik weer moeten opzoeken.
qua techniek is de 1031 as niet echt meer een dana30 maar heeft wel nog heel wat gelijkenissen. de sperren die in de 240 as passen passen daar ook in.
gaat het om de looks of om de wegligging? voordat je voordeel pakt van die bredere achteras moet je de vooras echt goed op orde hebben denk ik.
Voor de looks, een mooi setje brede banden helpt al goed hoor, als je er 225 breed ofzo opzet ziet dat er al een stuk mooier uit. Spacers werken wat dat betreft ook goed. Heb zelf een tijd 23 mm spacers bij mn virgo's gebruikt, ziet er al duidelijk beter uit.
ik ben altijd weer verbaasd wat jij allemaal voor kennis hebt, JW ;D chapeau!
Goed idee van die spacers. Ik ga me daar ook eens aan wagen. Als de mijne weer eens straks op zn virgo's mag gaan staan :
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"