4 October 2010, 20:38
Inmiddels heb ik een aanbieder van een 5-pin switch gevonden.
http://www.partsgeek.com/catalog/1984/vo...witch.html
Zij schrijven, een 5-pin op de plek van een 3-pin kan wel, maar omgekeerd niet.
Om iets dichterbij het antwoord op de vraag te komen of je in plaats van een 5-pins ook een 6-pins kunt gebruiken heb ik een schema van een 1981-1984 en 1986+ vergeleken.
[img width=448 height=600]http://farm5.static.flickr.com/4113/5051990050_e0d319e4df_z.jpg[/img]
Dan lijkt het zo te zijn dat er een aansluiting X is bijgekomen.
(Vermoedelijk voor de functie parkeerlicht.)
De overige nummers zijn gelijk.
Dat is dus best het proberen waard of dat werkt.
Achterop een 6-pins worden alleen andere nummers gebruikt en staat niet netjes S/15/30/58/56/X vermeld.
Nu aan de hand van de kleurcodes van de draden in mijn 245 nog even uitvogelen welke welke is en dan gewoon proberen zonder X aan te sluiten.
Wordt vervolgd
http://www.partsgeek.com/catalog/1984/vo...witch.html
Zij schrijven, een 5-pin op de plek van een 3-pin kan wel, maar omgekeerd niet.
Om iets dichterbij het antwoord op de vraag te komen of je in plaats van een 5-pins ook een 6-pins kunt gebruiken heb ik een schema van een 1981-1984 en 1986+ vergeleken.
[img width=448 height=600]http://farm5.static.flickr.com/4113/5051990050_e0d319e4df_z.jpg[/img]
Dan lijkt het zo te zijn dat er een aansluiting X is bijgekomen.
(Vermoedelijk voor de functie parkeerlicht.)
De overige nummers zijn gelijk.
Dat is dus best het proberen waard of dat werkt.
Achterop een 6-pins worden alleen andere nummers gebruikt en staat niet netjes S/15/30/58/56/X vermeld.
Nu aan de hand van de kleurcodes van de draden in mijn 245 nog even uitvogelen welke welke is en dan gewoon proberen zonder X aan te sluiten.
Wordt vervolgd
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl