26 September 2010, 18:53
Bedankt voor jullie reacties!
Hier is wat ik gedaan heb: Op bokken gezet, maar het geluid bleef inderdaad.
Ik heb de koppelingskabel vervangen, aangezien die niet meer versteld kon worden, schroefje was helemaal lensgedraaid (wie verzint het ook om een kunststof stelwieltje te maken?
). Dus een en ander verwijderd, nieuw ingezet, maar geluid bleef nog steeds. Koppelde wel makkelijker dan de oude kabel. Dus ik ben een stukje voorzichtig gaan rijden (nog wel een keer 'tanden gepoetst' bij achteruit zetten...), en na een paar km ging het vanzelf weg.
Wel doet-ie het nog zagjes stationair en schakelend van 1 naar 2, maar niet meer dat geloei dat ik hierboven beschreef.
Wat het geweest is? ??? Druklager ??? braampje op tandwielen ??? olietekort ???
Hier is wat ik gedaan heb: Op bokken gezet, maar het geluid bleef inderdaad.
Ik heb de koppelingskabel vervangen, aangezien die niet meer versteld kon worden, schroefje was helemaal lensgedraaid (wie verzint het ook om een kunststof stelwieltje te maken?
). Dus een en ander verwijderd, nieuw ingezet, maar geluid bleef nog steeds. Koppelde wel makkelijker dan de oude kabel. Dus ik ben een stukje voorzichtig gaan rijden (nog wel een keer 'tanden gepoetst' bij achteruit zetten...), en na een paar km ging het vanzelf weg. Wel doet-ie het nog zagjes stationair en schakelend van 1 naar 2, maar niet meer dat geloei dat ik hierboven beschreef.
Wat het geweest is? ??? Druklager ??? braampje op tandwielen ??? olietekort ???
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)

