25 September 2010, 09:06
RM schreef:Zat er bij mij ook onder, maar omdat ik een nieuwe uitlaat nodig had heb ik gekozen voor ÃÃntje zonder kat. De kat stond toch niet op kenteken dus keuze was zo gemaakt. Scheelde ook een hoop centjes.
Maar idd zonder kat zit er meer pit in mijn B21F motor, maar om nou te zeggen joh ik trek de stenen uit de straat nee dat ook weer niet. Ik heb trouwens ook een US met B21f en een AW71 (4 traps). Ik laat het verder zo motor heeft 3 ton gelopen en om hem nu te gaan tunnen vindt ik onnodig dan kies ik voor een goede turbo motor of een V6 uit de latere 760 serie, lijkt me ook wel leuk is weer is wat anders.
Voor zover ik kan zien is de B21F technisch gelijk aan de B21E (m.u.v. v.d. lambda sonde en CIS). Zou het dan ook zo zijn dat ie qua vermogen/koppel gelijk is, zodra de kat verwijderd is? Ik moet zeggen dat sinds er nu een RVS pijp zit zonder de Kat weerstand het vermogens verschil behoorlijk is.
244 GL Automaat B21F (uit CA USA) + 121 Amazon B18