6 September 2010, 16:08
Ik dacht de B230F wel de uitgangen had voor het verwarmde carb. spruitstuk, maar ze zijn afgedicht met een vriesplaatje (voor) of een bout (achter).
Als je een in- en een uitgang kan regelen op de goeie plaatsen zou ik die gebruiken, het verwamde spruitstuk helpt tegen bevroren carbs.
De timing van de B21A is natuurlijk niet helemaal juist voor de grotere cilinderinhoud van de B230F, ik denk dat-ie een paar graden te laat staat bij hogere toeren.
Dus ik zou de verdeler nog wat verdraaien ergens tussen de 7 en 12 graden BTDC @ 750 rpm en een paar testritjes maken.
Als je een in- en een uitgang kan regelen op de goeie plaatsen zou ik die gebruiken, het verwamde spruitstuk helpt tegen bevroren carbs.
De timing van de B21A is natuurlijk niet helemaal juist voor de grotere cilinderinhoud van de B230F, ik denk dat-ie een paar graden te laat staat bij hogere toeren.
Dus ik zou de verdeler nog wat verdraaien ergens tussen de 7 en 12 graden BTDC @ 750 rpm en een paar testritjes maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969