3 September 2010, 17:50
stabirubbers voorzijde ook van kleur laten veranderen en meteen de stand van de stabi wat aangepast, leek me logisch tav de verlagingveren = -30 mm..
Dan maar de lucht in...
wat ziet zo'n onderzijde er altijd dramatisch uit...
beetje verdroogd..
na demontage, is 1 lange bout, losdraaien met 2 stuks sleutel / dop 1/2 (geen 13 gebruiken..!), vooral niet het moertje in de onderste draagarm laten vallen. en al helemaal niet de flensjes die het rubber vasthouden, die passen nl net onder de schroefveer.. anywho, de buisjes die door het remslangsteuntje lopen bepalen ook de afstand / stand van de stabi, aangezien de auto 30mm verlaagd is verdraaid deze stabi dus ook 30 mm omhoog, om dat te compensere (moetdatdan?, geen idee..niet persÃ..) dus 30 mm er van af gezaagd. Bij montage vond ik dat de onderste remslangen teveel onder spanning kwamen te staan, het houdertje komt ook 30 mm naar beneden oftewel verwijderd van de aansluiting op het "chassis".. dus uiteindelijk nogmaals op 15 mm doorgehaald en na montage ligt de stabi "horizontaal", reststukje zit bovenop want ik heb de bout niet ingekort of vervangen, en het is geen doorlopende draad, voordel is dat je gewoon de boel kunt vastdraaien..
oud ende nieuw..
stilleven..
op z'n plek, reststukje zit boven op, vet aan het tapeind en een stukje slang er op, had geen dopje.. zie dat ik er eentje scheef heb zitten, nog een keer dan maar...
ingekorte exemplaar met uiteindelijk weer 15mm erbij..
ik kom trouwens op de onderste draagarm een nylon bus tegen, herken ik niet, "73 aanpassing misschien..??
Dan maar de lucht in...
wat ziet zo'n onderzijde er altijd dramatisch uit...
beetje verdroogd..
na demontage, is 1 lange bout, losdraaien met 2 stuks sleutel / dop 1/2 (geen 13 gebruiken..!), vooral niet het moertje in de onderste draagarm laten vallen. en al helemaal niet de flensjes die het rubber vasthouden, die passen nl net onder de schroefveer.. anywho, de buisjes die door het remslangsteuntje lopen bepalen ook de afstand / stand van de stabi, aangezien de auto 30mm verlaagd is verdraaid deze stabi dus ook 30 mm omhoog, om dat te compensere (moetdatdan?, geen idee..niet persÃ..) dus 30 mm er van af gezaagd. Bij montage vond ik dat de onderste remslangen teveel onder spanning kwamen te staan, het houdertje komt ook 30 mm naar beneden oftewel verwijderd van de aansluiting op het "chassis".. dus uiteindelijk nogmaals op 15 mm doorgehaald en na montage ligt de stabi "horizontaal", reststukje zit bovenop want ik heb de bout niet ingekort of vervangen, en het is geen doorlopende draad, voordel is dat je gewoon de boel kunt vastdraaien..
oud ende nieuw..
stilleven..
op z'n plek, reststukje zit boven op, vet aan het tapeind en een stukje slang er op, had geen dopje.. zie dat ik er eentje scheef heb zitten, nog een keer dan maar...
ingekorte exemplaar met uiteindelijk weer 15mm erbij..
ik kom trouwens op de onderste draagarm een nylon bus tegen, herken ik niet, "73 aanpassing misschien..??