18 August 2010, 19:55
Voordat ik het polyesterblik heb opengetrokken, toch maar eens wat rondgebeld. Polyester laat zich nl niet lekker verbinden met "plastic", uiteindelijk breekt het weer. Hetgeen waar deze bak van gemaakt is is niet eens ABS maar een PPE soort. Op de dunste plekken (gewoon ook nog eens een slechte gieting..) komt het overeen met het plastic van showdozen etc., als je dat een paar maal in je handen hebt gehad begint het ook uit elkaar te vallen. Eigenlijk Volvo onwaardig materiaal, de oudere bakjes en bakken zijn veel beter.
Het moet dus gebeuren met een 2 componentenhars, met vezelmatjes versterkt, zodat eea kan samenvloeien met het origineel, en zo herstelt en versterkt.
Een tip die ik kreeg was "stroken van hetzelfde kunststof in een badje Methylleengloride weken en aanbrengen, de m-gloride verdampt en eea hard uit als 1 geheel.." tuurlijk...
Iets zegt me dat de M-gloride niet direct bij de drogist op de plank staat, en het thermohardende PPE ook niet zo bij Gamma in het schap..
Het moet dus gebeuren met een 2 componentenhars, met vezelmatjes versterkt, zodat eea kan samenvloeien met het origineel, en zo herstelt en versterkt.
Een tip die ik kreeg was "stroken van hetzelfde kunststof in een badje Methylleengloride weken en aanbrengen, de m-gloride verdampt en eea hard uit als 1 geheel.." tuurlijk...
Iets zegt me dat de M-gloride niet direct bij de drogist op de plank staat, en het thermohardende PPE ook niet zo bij Gamma in het schap..