9 August 2010, 21:06
...dit verhaaltje is gepikt van hier
"nou das ook geregeld, achteraf is het een plakje cake...
...benodigde gereedschappen..
..
.eerst het huidige toe-/uitspoor bepaald.. de instelbare stang tussen binnenzijden velg, midden voorzijde..
..krik onder de onderste wishbone (wensbotje.. red.) , wiel er af en cambetmeter op de naaf, geleend van een bevriende bandenmeneer... niet goed te zien maar ingesteld op 0..
...men neme een "special tool", ff de vlam op een wringijzer gezet..
...en zonder enige moeite kwamen de bouten los, eentje met 1 hand zelfs. Ik weet niet wat ze in Gent gedaan hebben maar dit is de zolveelste bevesting die niet vast zat..! Aanhaalmoment mijn bips..!
...ver genoeg er uit gedraaid, ongeveer gelijk met de achterkant van de "wishbone-as"..
..nadat de ringen geplaatst zijn, 6mm totaal eea nu wel vast gedraaid, ongeveer 1,5 graad verschil..
...met de paal als "referentiepunt", camber vooraf..
...en achteraf..
vervolgens de auto naar achteren gerold en weer terug, het toe-/uitspoor ad hand van de meetstang nagezien, hij ging er zelfs een fractie strakker tussen, het kantelpunt zit dus iets onder het middelpunt. iom de bevriende bandenmeneer heb ik de spoorstang gelost en ongeveer 1 á 2 mm ingedraaid, klein beetje toespoor gegeven. ff de koffie op en dan eens voelen hoe ie ut doet.. "
"nou das ook geregeld, achteraf is het een plakje cake...
...benodigde gereedschappen..
..
.eerst het huidige toe-/uitspoor bepaald.. de instelbare stang tussen binnenzijden velg, midden voorzijde..
..krik onder de onderste wishbone (wensbotje.. red.) , wiel er af en cambetmeter op de naaf, geleend van een bevriende bandenmeneer... niet goed te zien maar ingesteld op 0..
...men neme een "special tool", ff de vlam op een wringijzer gezet..
...en zonder enige moeite kwamen de bouten los, eentje met 1 hand zelfs. Ik weet niet wat ze in Gent gedaan hebben maar dit is de zolveelste bevesting die niet vast zat..! Aanhaalmoment mijn bips..!
...ver genoeg er uit gedraaid, ongeveer gelijk met de achterkant van de "wishbone-as"..
..nadat de ringen geplaatst zijn, 6mm totaal eea nu wel vast gedraaid, ongeveer 1,5 graad verschil..
...met de paal als "referentiepunt", camber vooraf..
...en achteraf..
vervolgens de auto naar achteren gerold en weer terug, het toe-/uitspoor ad hand van de meetstang nagezien, hij ging er zelfs een fractie strakker tussen, het kantelpunt zit dus iets onder het middelpunt. iom de bevriende bandenmeneer heb ik de spoorstang gelost en ongeveer 1 á 2 mm ingedraaid, klein beetje toespoor gegeven. ff de koffie op en dan eens voelen hoe ie ut doet.. "