3 August 2010, 10:10
een bekrachtigd stuurhuis blijft rechtuit staan als beiden richtingen de oliedruk krijgen/voelen. Die heffen elkaar dan op.
als je gaat sturen worden interne hydraulische klepjes bediend en wordt het stuurhuis in slechts een richting (nl de stuurrichting) geholpen.
Een kant wordt niet bekrachtigd en de andere wel. De resulterende hydraulische kracht helpt bij het sturen.
conclusie: als een stuurhuis alleen een kant op bekrachtigd wil sturen dan is er intern een hydraulisch klepje kapot (of zit vastgekoekt.)
de 780 van mijn broer had exact dit zelfde probleem. stuurhuis vervangen. probleem opgelost.
als je gaat sturen worden interne hydraulische klepjes bediend en wordt het stuurhuis in slechts een richting (nl de stuurrichting) geholpen.
Een kant wordt niet bekrachtigd en de andere wel. De resulterende hydraulische kracht helpt bij het sturen.
conclusie: als een stuurhuis alleen een kant op bekrachtigd wil sturen dan is er intern een hydraulisch klepje kapot (of zit vastgekoekt.)
de 780 van mijn broer had exact dit zelfde probleem. stuurhuis vervangen. probleem opgelost.

