2 August 2010, 15:52
rickhahn schreef:Jambon schreef:
..en kun je de bovenste draagarmbouten eigenlijk losdraaien als de boel nog aan elkaar zit? zo gaat ie niet lukken.. Hoe stellen ze dat normaal gesproken af..? eea moet trouwens aan deze kant wel los, het stuurkogelrubber is door..
Volvo had daar een speciale sleutel voor. Is een soort dop met een stalen staaf met allerlei bochten erin eraan vast. Staat wel in je Haynes!
Rick
ff droog geoefend (hÃ, nu regent ut weer..) met een voorasbalk op het droge en m'n eigen "SVO2731" en dop 5/8, dat moet lukken, zolang je maar een dop hebt met "fijne vertanding", dan kun je hem steeds 1/8e slag geven. Ik ga er van uit dat deze klus normaliter op de brug gebeurd zodat ie op de wielen blijft staan, tussen stap is krik onder de onderste fusekogel, wiel er af, zakken tot op de originele hoogte, gradenmeter aan de remschijf en je kunt aan de slag terwijl je er naast zit.. moet lukken als het droog is.. (we zitten niet meer in het leger hè..)
...zo past ie er net tussen, normaal gesproken ligt de draagarm hoog genoeg om te kunnen draaien, anders zou de "special tool" ook geen zin hebben..
...voor het handige moet de stang nog een knik naar links maken zodat er meer beweging onstaat..
...paar aluminium wiggen van 8mm, je kunt zien dat er nu nog 10mm bout overblijft, je kunt de voorwielen zowat "plat" leggen..