31 July 2010, 19:57
vanmorgen ook nog iets anders gedaan, heb op de sloop een 1.6 HDI opgemeten, het motorblok wel te verstaan, loop nog steeds met het idee om er op termijn een dergelijk blokje in te hangen. Niet gemakkelijk, carter zit verkeerd om, dus ook pomp. is carterpan verzagen , lassen en dan zit ie omgedraaid. Pomp aanpassen om te verplaatsen..
Er moet een bak achter (welke..) ipv er naast, dus koppelinghuis aanpassen, pasplaat ed. Koppelingplaat welke op de te gebruiken prise-as en bak past, moet ook in de drukgroep passen.
Als ie noord-zuid wordt geplaatst zit het oliefilter met warmtewisselaar en koelwater thermostaat tegen / bij het schutbord. Het 1e betekent een adapter maken voor een externe oliekoeler (komt er nu al in..) en extern opgehangen filter. Eea zit nu rechts, zo ook de uitlaat met turbootje, het zal er druk worden...
En dan zonder cat en wat dikker loodgieterswerk natuurlijk..
207 HDI = 110 pk - 230-250 nm 1197kg 1 op 17 - 1 op 25 (ruim is me gebleken)
144 B20 = (nu) 85 pk - ???-??? nm 1200kg 1 op 8 - 1 op 10
tis vloeken in de kerk, kweet ut, alhoewel, C30 1.6 HDI..
(waar heb ik die dikke portemonnee ook alweer gelaten..)
Er moet een bak achter (welke..) ipv er naast, dus koppelinghuis aanpassen, pasplaat ed. Koppelingplaat welke op de te gebruiken prise-as en bak past, moet ook in de drukgroep passen.
Als ie noord-zuid wordt geplaatst zit het oliefilter met warmtewisselaar en koelwater thermostaat tegen / bij het schutbord. Het 1e betekent een adapter maken voor een externe oliekoeler (komt er nu al in..) en extern opgehangen filter. Eea zit nu rechts, zo ook de uitlaat met turbootje, het zal er druk worden...
En dan zonder cat en wat dikker loodgieterswerk natuurlijk..
207 HDI = 110 pk - 230-250 nm 1197kg 1 op 17 - 1 op 25 (ruim is me gebleken)
144 B20 = (nu) 85 pk - ???-??? nm 1200kg 1 op 8 - 1 op 10
tis vloeken in de kerk, kweet ut, alhoewel, C30 1.6 HDI..
(waar heb ik die dikke portemonnee ook alweer gelaten..)