23 July 2010, 21:28
...het lampje dus...
...de "boosdoener", het electronische relais, de gele draad gaat naar richtingaanwijzerstengel...
...gele draad op richtingaanwijzerstengel, wordt via de schakeling achter de stengel verdeeld naar links of rechts (da's logisch..)... eerst ff de kapjes er af hè..
..voor de"tachtigste keer" de toerentellert er uit en het instrumenten paneel los, je kunt er zo lekker bij.. choke staat ook nog open, daar is nou net geen lampje meer van, had de originele liggende klok nou net wel..
...Om het relais aangesloten te houden op massa moet dus de bedrading (zou moeten) of eerder, het indicatielampje zou moeten worden doorverbonden, maar dan moet het hele paneel er weer uit en daar heb ik geen zin in nu, dus, dat fittinkje met lampje zit er gewoon nog tussen, bengelt nu achter de meters... Betekent dus een "nieuw" fittinkje met lamp voor in het instrumentenpaneel... Laat ik nou een reserve Ralley unit hebben
, materiaal genoeg dus.. (is trouwens een unit uit een 164, dus een 6 cyl toerenteller..!) Anywho, die dus..
...men neme 2 diodes.. de waarden? gÃÃn idee.. de buurman had nog wat liggen..
...eea aan elkaar gesoldeerd...
...krimpkousje.. (zonder badstof..)
...blauw ende groen aan respectievelijk dezelfde tint achter de schakelaar, stekkertjes afgeknipt en gezamenlijk in een nieuwe....
..zo dus.. en de vertrekkende draden voor het mooie in een stukje kabelboom mantel (als je nog eens een kabelboom tegenkomt, niet weggooien, op een verloren avond uit elkaar trekken en je hebt een lading gekleurde draad en mantel waar je lang mee vooruit kunt..!)
...knipper...
...ook nog een interieurlampvertragertje gevonden, die moest ooit in m'n 142, en dat was in "85... :
..aansluiten zoals er op staat, blijft na het deuren sluiten ongeveer een 6-7 seconden branden.. handig als het donker en takkeweer is..
..hele dashboard weer dicht (voor hoe lang) "and Bob's your uncle" (Bob is je oom..? rare jongens die Amerikanen..)
...de "boosdoener", het electronische relais, de gele draad gaat naar richtingaanwijzerstengel...
...gele draad op richtingaanwijzerstengel, wordt via de schakeling achter de stengel verdeeld naar links of rechts (da's logisch..)... eerst ff de kapjes er af hè..

..voor de"tachtigste keer" de toerentellert er uit en het instrumenten paneel los, je kunt er zo lekker bij.. choke staat ook nog open, daar is nou net geen lampje meer van, had de originele liggende klok nou net wel..
...Om het relais aangesloten te houden op massa moet dus de bedrading (zou moeten) of eerder, het indicatielampje zou moeten worden doorverbonden, maar dan moet het hele paneel er weer uit en daar heb ik geen zin in nu, dus, dat fittinkje met lampje zit er gewoon nog tussen, bengelt nu achter de meters... Betekent dus een "nieuw" fittinkje met lamp voor in het instrumentenpaneel... Laat ik nou een reserve Ralley unit hebben

...men neme 2 diodes.. de waarden? gÃÃn idee.. de buurman had nog wat liggen..
...eea aan elkaar gesoldeerd...
...krimpkousje.. (zonder badstof..)
...blauw ende groen aan respectievelijk dezelfde tint achter de schakelaar, stekkertjes afgeknipt en gezamenlijk in een nieuwe....
..zo dus.. en de vertrekkende draden voor het mooie in een stukje kabelboom mantel (als je nog eens een kabelboom tegenkomt, niet weggooien, op een verloren avond uit elkaar trekken en je hebt een lading gekleurde draad en mantel waar je lang mee vooruit kunt..!)
...knipper...
...ook nog een interieurlampvertragertje gevonden, die moest ooit in m'n 142, en dat was in "85... :

..hele dashboard weer dicht (voor hoe lang) "and Bob's your uncle" (Bob is je oom..? rare jongens die Amerikanen..)