16 July 2010, 16:30
Met een volvo vriend een beetje zitten te filosoferen over die trage motor van een B21F (Met automaat maar net de 130 km aantikken na heeeeel veel secondes.) Zijn motor is verder prima in orde. Geen olie verbruik en altijd starten. De B21F is toch de US tegenhanger van de europese B21E?
Wat zou er nu gebeuren als we daar gewoon eens een B23E nokkenas in monteren?
Mijn 245GLE met B230E-AW71 gaat als een speer en tikt binnen de kortse keren 140 km aan (ga nooit harder). Daar is hij dusdanig van onder de indruk dat deze vriend dus ook iets met zijn b21f wil doen.
Indien men een tip heeft over passende nokkenas voor een juiste vermogensbverbetering hoor ik graag.
Wat zou er nu gebeuren als we daar gewoon eens een B23E nokkenas in monteren?
Mijn 245GLE met B230E-AW71 gaat als een speer en tikt binnen de kortse keren 140 km aan (ga nooit harder). Daar is hij dusdanig van onder de indruk dat deze vriend dus ook iets met zijn b21f wil doen.
Indien men een tip heeft over passende nokkenas voor een juiste vermogensbverbetering hoor ik graag.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..