10 July 2010, 10:47
skidje schreef:Als ik even op leds-buy kijk concludeer ik dat je daar voor ong. 80 eur aan lampen in een achterlicht unit stop? (zeg 150 eur voor de hele achterkant.) Is het licht zoveel beter dan een normaal lampie?
Klopt, het spul is sowieso niet goedkoop, ook het "automaterialenspul" niet. Je kunt de gok wagen om op Ebay te zoeken in China oid.
De reden waarom ik hiervoor ben gegaan is de snelle reactietijd van de remlichten, Ãn ik heb ooit in slecht weer / mist achter een 140 gereden, de fietsverlichting viel pas op toen ik er dicht op zat. Bovendien vindt ik verbeteren leuk en 1 gloeilampje gebruikt bwv net zoveel als de complete units nu bij elkaar...
De nieuwe LED's hebben een betere hoek waaronder ze uitstralen, daar is nog keuze in naar gelang je armatuur gevormd is. En oa de rem-/ en richtingLED hebben een vergrootglaasje waardoor eea versterkt wordt.
Zojuist eea weer gemonteerd, zodra de videocamera vol is zal ik een flimpie maken, er is degelijk verschil tussen de "oude" en de nieuwe LED's.. ik vermeld er wel bij dat ik de "spiegels" destijds al van folie heb voorzien, dat werkt dus ook prima met de gloeilampen, alleen het remlicht is wat trager dan met LED's, en de boordspanning blijft hoger, het grote voordeel van LED's natuurlijk.
Als je niet inversteerd in dit soort "gadgets" , schroef dan wel eens je lampglazen er af om de boel schoon te maken en eventueel aangeslagen lampjes door nieuwe te vervangen..! en zo'n rol tape kost iets van 5 euri bij Karwei e.d., hangen bij de rollen vloerisolatie..