23 June 2010, 13:38
Net onder het midden is the place to be voor de temp, met een 87 graden dinges. Alleen als ik in z'n 3 met 100 een Franse berg opraas stabiliseert-ie net wat erboven, verder heeft de Volvo geen enkele moeite het hoofd 'koel' te houden.
Met 82 blijft-ie een beetje koeler, en blijkbaar is de meter nauwkeurig genoeg om dat te registreren. Mooi toch, precies wat je wilde? Op zich draait een warmere motor wel iets beter en efficienter.
Het 'geveerde schoteltje' moet een kanaal in de kop afdichten, omdraaien dus. Verder zit er een klein ontluchtingsgaatje in, dat moet naar boven.
Met 82 blijft-ie een beetje koeler, en blijkbaar is de meter nauwkeurig genoeg om dat te registreren. Mooi toch, precies wat je wilde? Op zich draait een warmere motor wel iets beter en efficienter.
Het 'geveerde schoteltje' moet een kanaal in de kop afdichten, omdraaien dus. Verder zit er een klein ontluchtingsgaatje in, dat moet naar boven.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969