22 June 2010, 23:52
heb je gevoeld aan de vlinderklep in het gasklep huis?
deze willen nog wel eens los in de gasklephuis as zitten en kunnen dan klem komen te zitten in de venturi van het gasklephuis, gevolg: veel te hoog stationair.
Oplossing: met gasklep in volledig gesloten stand de 2 schroefjes aandraaien. Best borgen met wat nagellak of vloeibare pakking. Trillen ze nooit meer los.
Verder is het ook zaak om de gasklep positie schakelaar goed afgesteld te hebben staan.
Je moet een zachte klik horen op het moment dat je vanuit rust de gaskleprol. Laat je de rol weer los moet je weer een klik horen.
Het basis stationair niveau moet bij warme motor op 500tpm staan, dit stel je af op het gasklephuis met een aanslag schroef. Om dit te doen moet je even de stationair omloopslang afknijpen met een klem o.i.d. zodat er geen lucht door kan.
deze willen nog wel eens los in de gasklephuis as zitten en kunnen dan klem komen te zitten in de venturi van het gasklephuis, gevolg: veel te hoog stationair.
Oplossing: met gasklep in volledig gesloten stand de 2 schroefjes aandraaien. Best borgen met wat nagellak of vloeibare pakking. Trillen ze nooit meer los.
Verder is het ook zaak om de gasklep positie schakelaar goed afgesteld te hebben staan.
Je moet een zachte klik horen op het moment dat je vanuit rust de gaskleprol. Laat je de rol weer los moet je weer een klik horen.
Het basis stationair niveau moet bij warme motor op 500tpm staan, dit stel je af op het gasklephuis met een aanslag schroef. Om dit te doen moet je even de stationair omloopslang afknijpen met een klem o.i.d. zodat er geen lucht door kan.