6 June 2010, 11:35
Je zou toch zeggen dat lambda en CO aan elkaar vastzitten, te arm is weinig CO en Lamda hoog en te rijk andersom.
Als de stappenmotor vd LPG de hele tijd bezig is, is het lamdagetal vóór de katalysator ook al mis (daar meet-ie) dus de katalysator heeft er niks mee te maken.
Zit er geen gat/lek in de uitlaat vóór de kat?
Volgens mij kan de stappenmotor uit de slang vd verdamper gehaald worden, mijn iets oudere installatie (ca. 1988-89) heeft dat niet. Wel een lamda-simulator (lamda = 1) om te voorkomen dat het lambda lampje de hele tijd gaat branden.
Toen mijn verdamper koelwater en LPG ging vermengen heb ik hem vervangen door ÃÃn uit een lamda-geregelde Hyundai, stappenmotor weggegooid, daar gaf de verdamper niks om. Dus geen nieuwe verdamper nodig.
Hier iemand die zijn Xantia verbouwt: http://websworld.org/marcel/xant6029/rep-lpg.nl.html
Als de stappenmotor vd LPG de hele tijd bezig is, is het lamdagetal vóór de katalysator ook al mis (daar meet-ie) dus de katalysator heeft er niks mee te maken.
Zit er geen gat/lek in de uitlaat vóór de kat?
Volgens mij kan de stappenmotor uit de slang vd verdamper gehaald worden, mijn iets oudere installatie (ca. 1988-89) heeft dat niet. Wel een lamda-simulator (lamda = 1) om te voorkomen dat het lambda lampje de hele tijd gaat branden.
Toen mijn verdamper koelwater en LPG ging vermengen heb ik hem vervangen door ÃÃn uit een lamda-geregelde Hyundai, stappenmotor weggegooid, daar gaf de verdamper niks om. Dus geen nieuwe verdamper nodig.
Hier iemand die zijn Xantia verbouwt: http://websworld.org/marcel/xant6029/rep-lpg.nl.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969