18 May 2010, 17:48
De LPG schakelaar heeft drie standen, gas, niks en benzine. De niks stand is bedoeld om de vlotterkamer leeg te rijden als je van benzine naar gas schakelt.
De benzinepomp is mechanisch en pompt altijd, een LPG installatie heeft daarom een benzineafsluiter halverwege de slang.
Een benzinepomp maakt flinke slagen, ik schat zo een eetlepel per omwenteling vd motor. Kan haast niet dat de pomp half pompt, misschien iets met de aanzuigkant, een scheurtje in een slang, tank vol roest of zoiets.
Kan ook dat-ie na 500 meter verzuipt, draai er eens een bougie uit na stilvallen. Als die nat is is de motor verzopen.
De benzinepomp is mechanisch en pompt altijd, een LPG installatie heeft daarom een benzineafsluiter halverwege de slang.
Een benzinepomp maakt flinke slagen, ik schat zo een eetlepel per omwenteling vd motor. Kan haast niet dat de pomp half pompt, misschien iets met de aanzuigkant, een scheurtje in een slang, tank vol roest of zoiets.
Kan ook dat-ie na 500 meter verzuipt, draai er eens een bougie uit na stilvallen. Als die nat is is de motor verzopen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969