15 May 2010, 14:21
Heer Dop.. de rubbers zitten OP de sponning, houdt r trouwens rekening mee dat je af en toe de sponning naar binnen moet stellen (boutjes los, sponning naar binnen boutjes vast) omdat ze toch gaan wijken. Een 2 deurs nog meer vanwege de lengte van de deuren, al gauw 2.83 mtr. (ongeveer) Toevallig de "wijkende"deur van onze Saxo ook even gedaan, geen boutjes want 1 geheel, net als de late 100 serie en verder, dus, raam laten zakken, knie tegen de deur en de bovenzijde deur naar binnen trekken, vervolgens sluit ie weer mooi aan op het rubber. Vooral s'winters valt het je op...
Nee, de rubbers zijn losse delen, en ze vielen me ook pas later op, dus meteen en voorzichtig er af getrokken. Of het wat uitmaakt, tja altijd wel iets, maar de ventilatieruitjes gooien ook behoorlijk wat roet door het eten (vla wordt dan bv een grijsgele tint...) dus echt een referentie heb ik niet, mogelijk hoor ik de ventilatieruitjes juist nu meer. Als ik die met de hand aandruk wordt het nog stiller. Een paar echte windkappen op de sponningen en ook de gootstrips van een 200 zullen zeker schelen...
Naafdoppies zijn de 100 serie versie, inmiddels nog een paar gevonden, en dus #4. De lipjes op 1 mm na er af, is zat. Dan heb je wat "verhogingen" in het blik, die heb ik platter getikt op een buis oid. Vervolgens die locaties met een dun schijfje iets van 12-15 mm ingeslepen, 3 per "verhoging", en dan kun je ze met enig aandringen door de velg drukken, die vallen er nooit meer uit... Dus zelf bij het bandenwisselen verwijderen anders worden ze aan gort geslagen..!
Nee, de rubbers zijn losse delen, en ze vielen me ook pas later op, dus meteen en voorzichtig er af getrokken. Of het wat uitmaakt, tja altijd wel iets, maar de ventilatieruitjes gooien ook behoorlijk wat roet door het eten (vla wordt dan bv een grijsgele tint...) dus echt een referentie heb ik niet, mogelijk hoor ik de ventilatieruitjes juist nu meer. Als ik die met de hand aandruk wordt het nog stiller. Een paar echte windkappen op de sponningen en ook de gootstrips van een 200 zullen zeker schelen...
Naafdoppies zijn de 100 serie versie, inmiddels nog een paar gevonden, en dus #4. De lipjes op 1 mm na er af, is zat. Dan heb je wat "verhogingen" in het blik, die heb ik platter getikt op een buis oid. Vervolgens die locaties met een dun schijfje iets van 12-15 mm ingeslepen, 3 per "verhoging", en dan kun je ze met enig aandringen door de velg drukken, die vallen er nooit meer uit... Dus zelf bij het bandenwisselen verwijderen anders worden ze aan gort geslagen..!