15 May 2010, 13:16
Jambon schreef:Verder, omdat het zo koud is buiten, een paar extra rubbers geplaatst...komen van een 240 en zijn deels "gestoffeerd"...Jambon, wat zijn je ervaringen tot nu toe met de "improved" deurrubbers?
...hier is de deur half in het slot, loopt mooi in de sponning, kan ook eigenlijk niet anders... Geinig wel, toen ik met de 140's begon had je wel al de 240's maar deze rubbers nog niet, ondertussen een hele tijd geen 140 gereden en nu ontdek je dit soort dingen, er gaat een wereld voor je open (van rubber that is..)
...om ze te plaatsen heb ik stevige DZ tape gebruikt (eerst goed ontvet natuurlijk), zo sterk als wat er op zit kun je alleen in de handel krijgen, de consument moet het weer met de bouwmarkt doen (en Bisonkit wordt altijd een drama, gatferdamme), maar het zit op zch goed op z'n plek, als de deuren een tijdje dicht zitten zal het wel lukken (niet dat het r afwaait..) De originele plakstrip heb uiteindelijk met de dremel en een een slijpschijfje verwijderd om te voorkomen dat ik gaten zou trekken in het rubber... (Ik wil wel eens een Zweeds rol plakbad meemaken, me dunkt dat je daar een vergunning voor nodig hebt... :o )
Anywho, ben r nog niet mee op de snelweg geweest maar het zal wel iets schelen anders had Volvo het niet verzonnen. (schelen in geluid haha, hij zal r niet harder door lopen..)
Op snelheid maakt de 142 ook wat geluid, dit zou wel een goede oplossing kunnen zijn. Vanaf welk jaar zijn deze rubbers toegepast? En is het nu een extra rubber stripje wat helemaal buitenop komt (geplakt) of is het ÃÃn geheel met het grote rubber want in het profieltje van de deur( [__] ) zit?
Volgens mij verwijst Ticcie er ook naar: http://volvolvo.nl/index.php/smf/index.p...3#msg82793
Citaat:De naafdoppen (helaas ik heb r maar 3) hebben een slijpschijfbehandeling ondergaan, alle lipjes zijn r af en op 5 punten ingeslepen zodat r wat "inbuiging" kan ontstaan bij het door de velg drukken. Beetje moeite maar het gaat goed, en omdat het gat eigenlijk te klein is krijg je ze alleen met geweld r af.. Bij de bandenmeneer zal ik ze r zelf af moeten halen om te voorkomen dat ie ze indeukt..Had jij de originele 140 kapjes of 240 kapjes? Dit lijkt me wel een goede oplossing. Ik heb ook nog chrome kapjes liggen allen dan van een 240 (jubileum), maar misschien lukt het hiermee niet omdat ze een iets grotere diameter hebben.
ziet er ongeveer zo uit...
.. hier zit r nog wat verf op, inmiddels zijn ze nog eens gepolijst (ze zijn niet perfect..) en plaatselijk uitgedeukt en zitten r op... nu de moeren nog opleuken..
Heeft iemand nog een 140 naafdop over..?!