1 May 2010, 17:47
Vandaag eerst Ford ATF-F gehaald en bak weer ververst. Helaas, na een kwartier weer problemen om de overdrive uit te schakelen. Toch die :-\ solenoide...hoopte ik. Kosten: 168 ex ..en niet op voorraad. Maar Nordicar heeft ook een sloperij op zaterdag, en de jongen daar had nog een M46 liggen, met solenoid. Kosten voor de solenoid:50 euro. Hij had alleen geen passende steeksleutel om m los te halen. Ik weer naar huis, oude steek 25 afgevijld en getest op mn oude solenoid.
Terug naar Heerhugowaard ging ook mn schuifknopje van de overdrive vervelend doen, dus meteen geinformeerd wat deze kost bij Nordicar:42 euro :-[.....echt niet dus.
Solenoid losgehaald, en een aanwezige klant liet zien hoe je door een universele schakelaar in de pook je overdrive ook kunt schakelen. Zag er netjes uit, gewoon een 0-1 drukknopje.
Thuis de solenoid erin, en ik heb zo n 40 km proefrit tot volle tevredenheid afgelegd. Pffffffff
De oude solenoid ga ik demonteren, en zien of hij te reinigen is inwendig.
Terug naar Heerhugowaard ging ook mn schuifknopje van de overdrive vervelend doen, dus meteen geinformeerd wat deze kost bij Nordicar:42 euro :-[.....echt niet dus.
Solenoid losgehaald, en een aanwezige klant liet zien hoe je door een universele schakelaar in de pook je overdrive ook kunt schakelen. Zag er netjes uit, gewoon een 0-1 drukknopje.
Thuis de solenoid erin, en ik heb zo n 40 km proefrit tot volle tevredenheid afgelegd. Pffffffff
De oude solenoid ga ik demonteren, en zien of hij te reinigen is inwendig.