30 April 2010, 15:55
Vandaag via de niveauplug het teveel aan olie afgetapt (0.3l) in de hoop dat dit het probleem veroorzaakte. De proefrit ging de eerste 20 km goed, overdrive schakelde in-en uit. Maar zodra de bak goed warm is wil de overdrive niet meer uitschakelen met de schuifknop Pas in de 2e of zelfs 1e versnelling gaat,via de nodige slip, de overdrive eruit. Inschakelen in 4e versn. is nooit een probleem.
Ik blijf het vreemd vinden dat de magazijnman van Nordicar mij ATF-D heeft verkocht voor mn M46. Ik lees overal dat er ATF-F of G in moet. Verder lees ik, via Google, dat ATF-D een soort Dextron 2 is, en gebruikt wordt voor GM, Caterpillar, en MB236.5.
ATF-F of G (Ford M2C-33F/G) of een soms motorolie lees ik echter overal voor onze overdrive.
Morgen zijn gelukkig de winkels open en kan ik de juiste olie halen. Kl.@.re >
Koninginnedag, alle winkels dicht......
Ik blijf het vreemd vinden dat de magazijnman van Nordicar mij ATF-D heeft verkocht voor mn M46. Ik lees overal dat er ATF-F of G in moet. Verder lees ik, via Google, dat ATF-D een soort Dextron 2 is, en gebruikt wordt voor GM, Caterpillar, en MB236.5.
ATF-F of G (Ford M2C-33F/G) of een soms motorolie lees ik echter overal voor onze overdrive.
Morgen zijn gelukkig de winkels open en kan ik de juiste olie halen. Kl.@.re >
Koninginnedag, alle winkels dicht......