28 April 2010, 22:32
Een relais schakelt een grote stroom m.b.v. een kleine. De stroom naar pin 50 stelt niks voor, maar je kan er best een relais tussen zetten.
S wordt dan vervangen door het relais, met 30 naar de + pool en 87 naar pin 50 op de starter.
85 en 86 zijn de stuurstroom. 85 gaat naar de massa, zet daar S tussen. 86 krijgt weer + van de accu.
Gevaarlijk trouwens die startknoppen. Als-ie blijft hangen is je startmotor toast. Allebei de plussen zekeren met de kleinst mogelijke zekering is geen garantie.
S wordt dan vervangen door het relais, met 30 naar de + pool en 87 naar pin 50 op de starter.
85 en 86 zijn de stuurstroom. 85 gaat naar de massa, zet daar S tussen. 86 krijgt weer + van de accu.
Gevaarlijk trouwens die startknoppen. Als-ie blijft hangen is je startmotor toast. Allebei de plussen zekeren met de kleinst mogelijke zekering is geen garantie.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969