25 April 2010, 13:37
Waterstof in een ottomotor is inderdaad niet zo'n strak plan vanwege de rendementen die een otto motor behaald. We zouden dan toch elektrisch moeten gaan rijden maar ipv accu's de energie opslaan in de auto in de vorm van waterstof icm een brandstofcel die waterstof in elektriciteit omzet. Net zo snel tanken als met bijvoorbeeld lpg, dus geen accu's laden. In principe zou waterstof dus een goede energiedrager kunnen zijn voor elektrische auto's. Ware het niet dat men weer met rendementen in de knoop komt. Elektriciteit -> waterstof -> elektriciteit. 2 keer het verlies van een energie omzetting dus.
Dat is toch het plan Jeroen?
Citaat:Watersof kun je misschien wel nog als katalisator gebruiken omdat het het rendement van de benzine verbranding wat zou kunnen verhogen.
Dat is toch het plan Jeroen?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014