23 April 2010, 21:10
Het is inderdaad de kunst om te zorgen dat het omzetten naar waterstof en zuurstof zo min mogelijk energie kost. nu zijn er heel erg veel variaties bedacht om dat te doen. het ene systeem werkt beter dan het andere en dat geld ook voor het genereren van energie door het een of ander. je zal altijd wel verlies hebben. dat geloof ik gelijk en kan ook niet anders.
Het is niet gelijk zo dat een fabrikant zomaar iets gaat proberen. en het komt al helemaal niet snel op de markt. we hebben namelijk ook te maken met shell. Wat gebeurd daarmee als iedereen ineens in een volledige waterstof auto rijdt. Nu weet ik dat Universiteit Wageningen bezig is met een manier om waterstof te scheiden van zuurstof wat ze per toeval hebben ontdenkt door middel van bacterien.
Het is niet gelijk zo dat een fabrikant zomaar iets gaat proberen. en het komt al helemaal niet snel op de markt. we hebben namelijk ook te maken met shell. Wat gebeurd daarmee als iedereen ineens in een volledige waterstof auto rijdt. Nu weet ik dat Universiteit Wageningen bezig is met een manier om waterstof te scheiden van zuurstof wat ze per toeval hebben ontdenkt door middel van bacterien.
Jeroen van der Wijst