22 April 2010, 22:14
Ik heb met LPG geen probleem! (265 uit 1978)
Als de auto langere tijd heeft stilgestaan ('s morgens en overdag als de motor echt is afgekoeld) start ik op benzine maar als ie warm is gewoon op LPG.
Met rijden merk ik niet heel veel verschil, met tanken wel!!!! Met name bij het afrekenen!!!
Verbruik van 1 op 5,5 tot 1 op 7 (ik rijd meer korte dan lange afstanden). Dat betekent met een tank (groter dan de standaard onderbouwtank en dus een aangepaste trekhaak) een actieradius van rond de 275 km. Da's hier niet zo'n probleem, als je op vakantie gaat wel n's lastig, want dat betekent regelmatig tanken.
Meteen na aanschaf (zo'n 3,5 jaar geleden) eenmalig een backfire gehad (Regenachtig vochtig weer en per vergissing toch een keer op LPG gestart) daarna goed opgelet en niet meer voorgekomen.
Ik rijd zo'n 9000 km per jaar en doe een keer per jaar een beurt (bougies, kleppen stellen, olie en filters)
Kortom ik ben voor LPG!
Groet, Jan
Als de auto langere tijd heeft stilgestaan ('s morgens en overdag als de motor echt is afgekoeld) start ik op benzine maar als ie warm is gewoon op LPG.
Met rijden merk ik niet heel veel verschil, met tanken wel!!!! Met name bij het afrekenen!!!
Verbruik van 1 op 5,5 tot 1 op 7 (ik rijd meer korte dan lange afstanden). Dat betekent met een tank (groter dan de standaard onderbouwtank en dus een aangepaste trekhaak) een actieradius van rond de 275 km. Da's hier niet zo'n probleem, als je op vakantie gaat wel n's lastig, want dat betekent regelmatig tanken.
Meteen na aanschaf (zo'n 3,5 jaar geleden) eenmalig een backfire gehad (Regenachtig vochtig weer en per vergissing toch een keer op LPG gestart) daarna goed opgelet en niet meer voorgekomen.
Ik rijd zo'n 9000 km per jaar en doe een keer per jaar een beurt (bougies, kleppen stellen, olie en filters)
Kortom ik ben voor LPG!
Groet, Jan

