22 April 2010, 08:27
Simpel gezegd: energie blijft behouden. Maar bij omzetting (bijv mechanisch naar elektrisch) gaat een deel op in nuttige energie (elektriciteit bijvoorbeeld) en een deel in onbruikbare energie (warmte bijvoorbeeld). Hoe meer energie omzettingen, hoe meer verliezen dus in de vorm van onbruikbare energie. Dan nog kan er brandstofbesparing behaald worden, als het waterstofsysteem zeer weinig energie verbruikt en het rendement van de verbranding van de benzine genoeg verbeterd, word er iets gewonnen. Ik ken echter niet het rendement van de elektriciteit omzetten in waterstof en zuurstof. Zal wel niet bijster hoog zijn bij kleinere installaties. Verder is de omzetting van mechanische energie naar elektrische (dynamo) over het algemeen niet om over naar huis te schrijven.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014