21 April 2010, 14:45
Ik vind jullie ongelofelijk lui!!!!!
Rob schreef:Voor wat je vraag betreft: deze sluit naadloos aan bij dit topic Topic: Elektronische ontsteking IPV contactpunt , dus had hij beter daar gepost kunnen worden, maar soit.[/quote]
Zat opties om je ontsteking te vervangen / upgraden.
Maar welke is de beste?
In principe kun je 3 klassen onderscheiden.
Je hebt de basis electronische ontstekingen als de velleman kit, die gebruik blijft maken van de contactpuntjes en centrifugaalvervroeging.
Dan heb je de pertronix die de contactpuntjes overbodig maakt, maar wel de centrifugaalvervroeging behoudt.
En dan heb je de 123, waarbij álles electronisch is, en je tevens kunt kiezen uit een veelvoud aan ontstekingscurves
(Alleen is die er (nog) niet voor een B23 >)
Enkele voorbeelden van point to electronic conversion:
- Crane
- Perlux/Pertronix
- Newtronic
- Lumenition
- Hot-spark
- Allison
- Dyna
- Retronics
- Sparcon
- Velleman
- Bosch Breakerless Ignition Conversion
etc, etc
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.


)