16 April 2010, 23:11
De Conrad "overdoppies" zijn besteld, zolang ze netjes blijven ga ik het r mee doen. Nu de naafdoppen nog passend zien te maken, "probleem" is dat er geen ruimte is onder de rand van het "centergat" voor de lipjes van de 140 dop, de dop is zelfs iets te groot, heb r maar 4 dus veel kans om hem "passend" te verprutsen is er niet...
Nog een update voor de Ralley-unit gebruikers. Ben wat aan het corresponderen geweest met een oudgediende van VDO, en heb deze reactie ontvangen...
Beste Raymond. (it is I...)
Het ijkgroep nummer van jouw instrument is 40/96 (tankmeter)
Volgens mijn tabellen boek moet daar een tankvlotter bij met de volgende karakteristiek.
Leeg = 10 ohm
½ = 123 ohm
vol = 180 ohm
De niveau hoogte bij ½ = 92 mm
De niveau hoogte bij vol = 150 mm
Ik kan een tankvlotter leveren die instelbaar is van 15 tot 60 cm
(dus in de kortste afstelling zit ik op het Volvo niveau)
Met een draaibare flens
Deze vlotter is bij vol 180 ohm en leeg 10 ohm
Prijs 100 euro.
verzendkosten 6,75 euro (waarschijnlijk op maat gemaakt, niet gevraagd, maar wel mijn idee, je hebt de voet, je moet alleen weten welke er werkt en die zet je over)
Een standaard element kost tussen 70 en 80€, maar mogelijk is er een ander model waarvan het tankelement dezelfde waarden heeft. Ik denk oa aan een 1800, daarvan is het dashboard opgebouwd uit losse instrumenten. Dus wie zich geroepen voelt...? stekkertje van het element af en de ohm-meter erbij... Ik ga morgen hetzelfde doen met die van de 544 en MGB (je weet ut niet...) Vol en leeg maakt me nog niet eens uit, je kunt de hefboom ombuigen, als ie de ohmse waarden maar haalt.
Voor hetzelfde geld (liefst minder..) is dit goed op te lossen en kunnen er weer een "hoop" brandstofmetertjes gaan werken....
Nog een update voor de Ralley-unit gebruikers. Ben wat aan het corresponderen geweest met een oudgediende van VDO, en heb deze reactie ontvangen...
Beste Raymond. (it is I...)
Het ijkgroep nummer van jouw instrument is 40/96 (tankmeter)
Volgens mijn tabellen boek moet daar een tankvlotter bij met de volgende karakteristiek.
Leeg = 10 ohm
½ = 123 ohm
vol = 180 ohm
De niveau hoogte bij ½ = 92 mm
De niveau hoogte bij vol = 150 mm
Ik kan een tankvlotter leveren die instelbaar is van 15 tot 60 cm
(dus in de kortste afstelling zit ik op het Volvo niveau)
Met een draaibare flens
Deze vlotter is bij vol 180 ohm en leeg 10 ohm
Prijs 100 euro.
verzendkosten 6,75 euro (waarschijnlijk op maat gemaakt, niet gevraagd, maar wel mijn idee, je hebt de voet, je moet alleen weten welke er werkt en die zet je over)
Een standaard element kost tussen 70 en 80€, maar mogelijk is er een ander model waarvan het tankelement dezelfde waarden heeft. Ik denk oa aan een 1800, daarvan is het dashboard opgebouwd uit losse instrumenten. Dus wie zich geroepen voelt...? stekkertje van het element af en de ohm-meter erbij... Ik ga morgen hetzelfde doen met die van de 544 en MGB (je weet ut niet...) Vol en leeg maakt me nog niet eens uit, je kunt de hefboom ombuigen, als ie de ohmse waarden maar haalt.
Voor hetzelfde geld (liefst minder..) is dit goed op te lossen en kunnen er weer een "hoop" brandstofmetertjes gaan werken....