13 April 2010, 17:40
droog, ja het regende vanmorgen niet bedoel je, de olie zeikt tussen de koppeling en bak uit, ik heb de carterventilatie net als een 544 naast het blok hangen en de nieuwe krukas keerring is al weer door, maar idd, links istie lekker droog.. 
Tis idd een Bosch (uit Hongarije (starmotoren, goulash etc.) , type had ik wellicht even moeten noteren maar, het is degene uit een late 200, 700, 900...
En dat het past is eigenlijk ook weer niet zo raar, ga uit van de evolutie van de 100 / 200 serie (als Darwin had geleefd had ie r een reis voor gemaakt) Men neme een Amazon oid, behoudt de techniek en verzin een andere jas. Verzin een paar jaar later nog eens een nieuwe jas, verzin op basis van die jas "nieuwe" techniek die als oorsprong de B18 heeft, maar behoud alle aanverwante techniek omdat dat nog voldoet, en daarna pak je die onderdelen nog eens aan met als basis de "oude" motor. Ergo, schroef een 1999 (ik noem maar wat) startmotor in een P1900 als je dat zou willen. Tis ook net Meccano...

Tis idd een Bosch (uit Hongarije (starmotoren, goulash etc.) , type had ik wellicht even moeten noteren maar, het is degene uit een late 200, 700, 900...
En dat het past is eigenlijk ook weer niet zo raar, ga uit van de evolutie van de 100 / 200 serie (als Darwin had geleefd had ie r een reis voor gemaakt) Men neme een Amazon oid, behoudt de techniek en verzin een andere jas. Verzin een paar jaar later nog eens een nieuwe jas, verzin op basis van die jas "nieuwe" techniek die als oorsprong de B18 heeft, maar behoud alle aanverwante techniek omdat dat nog voldoet, en daarna pak je die onderdelen nog eens aan met als basis de "oude" motor. Ergo, schroef een 1999 (ik noem maar wat) startmotor in een P1900 als je dat zou willen. Tis ook net Meccano...