12 April 2010, 21:39
voor mijn gevoel is het aantal shims bovenin een fijnafstelling, ik heb onlangs de as van m'n donoroto gedemonteerd en er is geen shim hetzelfde (dus goed bewaren in de juiste volgorde) Wat ik doe is als het ware 1 grote shim van 8mm toevoegen (en opletten dat de bouten niet te kort worden) zodat de boel iets naar binnen kanteld. Het zijn overigens "vorken", dus je kunt ze van bovenaf tussen balk en spindel over de bout laten zakken.
Caster wil ik doen door de balk ad achterzijde te laten "zakken", dat is veel resoluter dan met shims bovenin haalbaar vermoed ik, anders zou de bovenste "triangel" ook nog scheef komen te zitten.. en komen alle pasvlakken bovendien scheef te zitten, nee das geen goed plan..!
Bedenk me nu dat de askanteling zeker "issues" met het stuurhuis gaan opleveren, puzzeltje (of meteen maar een "rack" r in..)
edit1, geen "issues" want kogelgewricht..
edit2, wat r ook nog eens bij komt, als je de auto laat zakken (kortere veren) dan wordt het camber eigenlijk nog iets positiever, andersom, kijk maar eens op foto's van "springende" 140's (dit roept om verkeersborden overigens), geheel uitgeveerd heb je behoorlijk negatief camber, dus wat je met die mm's doet is voor een deel terugkomen in de standaard positie ter compensatie van de verlaging, daarna wordt ie pas negatiever... (correct me if I'm verkeerd mee zit)
Caster wil ik doen door de balk ad achterzijde te laten "zakken", dat is veel resoluter dan met shims bovenin haalbaar vermoed ik, anders zou de bovenste "triangel" ook nog scheef komen te zitten.. en komen alle pasvlakken bovendien scheef te zitten, nee das geen goed plan..!
Bedenk me nu dat de askanteling zeker "issues" met het stuurhuis gaan opleveren, puzzeltje (of meteen maar een "rack" r in..)
edit1, geen "issues" want kogelgewricht..
edit2, wat r ook nog eens bij komt, als je de auto laat zakken (kortere veren) dan wordt het camber eigenlijk nog iets positiever, andersom, kijk maar eens op foto's van "springende" 140's (dit roept om verkeersborden overigens), geheel uitgeveerd heb je behoorlijk negatief camber, dus wat je met die mm's doet is voor een deel terugkomen in de standaard positie ter compensatie van de verlaging, daarna wordt ie pas negatiever... (correct me if I'm verkeerd mee zit)