12 April 2010, 20:13
Vanmiddag even overlegd met de buurman (bandenhandel), ik ga m'n camber wat aanpassen, zoals besproken max 8mm, meer gaat het ten koste van het rubber. Het liefst zou ik de onderste triangels aanpassen, iets verlengen, maar dat lijkt me een heidens karwei. (voor bv MGB kun je langere armpjes bestellen die je r zo tegenaan schroeft, handig wel)
Is bij ons helaas 1 geheel. Het idee is dus om de bovenste triangels 8mm naar binnen te plaatsen, dan komt r dus een blok / strip tussen de asbalkbevestiging en triangelas/shims. Alleen is het afwachten of de bovenzijde band niet tegen het binnenscherm komt, anders een iets dikkere spacer (r zit nu 3mm ivm de V70's, om weer op ET43 te komen) .
Ik kon met m'n vorige auto aardig "hoeken" maar inmiddels weet ik dat de banden eigenlijk te klein waren, dan is het gedrag anders. Voor had ik 185-60, das eigenlijk te plat.
Later nog een stukje askanteling, daar moeten dat "wiggen" tussen, paar mm, maar hoe maak je die..
Is bij ons helaas 1 geheel. Het idee is dus om de bovenste triangels 8mm naar binnen te plaatsen, dan komt r dus een blok / strip tussen de asbalkbevestiging en triangelas/shims. Alleen is het afwachten of de bovenzijde band niet tegen het binnenscherm komt, anders een iets dikkere spacer (r zit nu 3mm ivm de V70's, om weer op ET43 te komen) .
Ik kon met m'n vorige auto aardig "hoeken" maar inmiddels weet ik dat de banden eigenlijk te klein waren, dan is het gedrag anders. Voor had ik 185-60, das eigenlijk te plat.
Later nog een stukje askanteling, daar moeten dat "wiggen" tussen, paar mm, maar hoe maak je die..