12 April 2010, 17:33
Als het er onder aan de stuurstang hetzelfde uitziet als op onderstaande foto, dan is het goed af te stellen.
![[Afbeelding: Foto-FULPH488-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-FULPH488-G.jpg)
(Vroegere omschrijving en foto van Abbabak)
Maak de bouten schoon die hier aangegeven zijn en daarna los en verwijder de kap, er komt wel wat stuurolie vrij!!
Er zit een centrale moer achter de kap, deze is geborgd door een ring die om de moer gebogen is. Ontborgen met een schroevendraaier.
De KRACHT waarmee deze moer is aangedraaid bepaald het middelpunt van je bekrachtiging. Te vast laat het stuur naar links draaien en te los naar rechts.
Ik heb de boring van de moer gehaald en met dop 17 de speling uit de moer gedraaid. De auto gestart en het stuur vloog uit zichzelf naar links.
Zoonlief in de auto, en de moer net aangezet, starten en het stuur bleef stil.
Bij mij lekte er nagenoeg niets dus gestart en op een rechte weg gereden.
Iets te los dus trekken naar rechts.
Bijgesteld, nog een proefrit, nu wel goed. De moer weer geborgd en KLAAR
Paar jaar geleden zelf ook uitgevoerd, omdat hij naar rechts veel gemakkelijker stuurde als naar links, en dat was op deze manier weer prima in orde.
![[Afbeelding: Foto-FULPH488-G.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-FULPH488-G.jpg)
(Vroegere omschrijving en foto van Abbabak)
Maak de bouten schoon die hier aangegeven zijn en daarna los en verwijder de kap, er komt wel wat stuurolie vrij!!
Er zit een centrale moer achter de kap, deze is geborgd door een ring die om de moer gebogen is. Ontborgen met een schroevendraaier.
De KRACHT waarmee deze moer is aangedraaid bepaald het middelpunt van je bekrachtiging. Te vast laat het stuur naar links draaien en te los naar rechts.
Ik heb de boring van de moer gehaald en met dop 17 de speling uit de moer gedraaid. De auto gestart en het stuur vloog uit zichzelf naar links.
Zoonlief in de auto, en de moer net aangezet, starten en het stuur bleef stil.
Bij mij lekte er nagenoeg niets dus gestart en op een rechte weg gereden.
Iets te los dus trekken naar rechts.
Bijgesteld, nog een proefrit, nu wel goed. De moer weer geborgd en KLAAR
Paar jaar geleden zelf ook uitgevoerd, omdat hij naar rechts veel gemakkelijker stuurde als naar links, en dat was op deze manier weer prima in orde.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.