28 March 2010, 17:06
testje..
net even in de schuur wezen schuren (daarom heet het ook zo..), dit http://web.140-klubben.org/renovering/ eens uitgeprobeerd. Men neme het zwart gespoten exemplaar van de donortuut...
...de binnenzijde is behoorlijk vergaan, er zit een laagje chroom opgedampt welke met een primer ter bescherming is afgedekt, de primer vergaat na verloop van jaren en het chroom laat los...
...zolals de beschrijving op de SE site laat zien, eerst een laag (lagen..) zilver er over om de gaten op te vullen...
...voor de stevigheid een laagje primer erop... (beetje omgekeerde wereld..)
..net als het voorbeeld, met de excentrische schuurmachine geschuurd, maar dat gaat me ook op lage snelheid te hard en ongecontroleerd, voor je het weet schuur je er witte plekken in omdat je net ff te lang op 1 plaats zit, zo blijf je ad gang. Ik heb uiteindelijk de stapel waterproof gepakt en de diverse gradaties tot 1200 doorlopen. Het werkt dus zeker. In geval van dit exemplaar zie je nog een zweempje geel. Verder kan ie niet meer gebruikt worden, het chroom dat wel is achtergebleven is geoxideert, de zwarte plekken, polijsten met pasta heb ik nu achterwege gelaten.
Dus ja het gaat, aan te bevelen is gewoon met de hand en waterproof schuren, zo groot is het ding nu ook weer niet, al met al 1 1/2 uur inclusief mechanisch polijsten. Maar je hebt een exemplaar nodig dat alleen wat "spikkels" mist. Die kun je dan prima met zilvergrijs invullen en de buiten zijde schuren en polijsten. Deze staat inmiddels in de primer en spuit ik net als de bumper...
net even in de schuur wezen schuren (daarom heet het ook zo..), dit http://web.140-klubben.org/renovering/ eens uitgeprobeerd. Men neme het zwart gespoten exemplaar van de donortuut...
...de binnenzijde is behoorlijk vergaan, er zit een laagje chroom opgedampt welke met een primer ter bescherming is afgedekt, de primer vergaat na verloop van jaren en het chroom laat los...
...zolals de beschrijving op de SE site laat zien, eerst een laag (lagen..) zilver er over om de gaten op te vullen...
...voor de stevigheid een laagje primer erop... (beetje omgekeerde wereld..)
..net als het voorbeeld, met de excentrische schuurmachine geschuurd, maar dat gaat me ook op lage snelheid te hard en ongecontroleerd, voor je het weet schuur je er witte plekken in omdat je net ff te lang op 1 plaats zit, zo blijf je ad gang. Ik heb uiteindelijk de stapel waterproof gepakt en de diverse gradaties tot 1200 doorlopen. Het werkt dus zeker. In geval van dit exemplaar zie je nog een zweempje geel. Verder kan ie niet meer gebruikt worden, het chroom dat wel is achtergebleven is geoxideert, de zwarte plekken, polijsten met pasta heb ik nu achterwege gelaten.
Dus ja het gaat, aan te bevelen is gewoon met de hand en waterproof schuren, zo groot is het ding nu ook weer niet, al met al 1 1/2 uur inclusief mechanisch polijsten. Maar je hebt een exemplaar nodig dat alleen wat "spikkels" mist. Die kun je dan prima met zilvergrijs invullen en de buiten zijde schuren en polijsten. Deze staat inmiddels in de primer en spuit ik net als de bumper...