22 March 2010, 21:24
De oude zit in m'n buitentemp meter, die heb ik r genoeg, dan zal het wel bestellen worden, of ik prober nog een ander model te verbouwen zodat ie "past".... of wellicht elk metertje een witte LED, dotje lijmpistool en hij gaat langer mee dan ikzelf..
Vandaag de "kabelboom" vanaf de OD iets verlengd, anders wordt het met een tunnelbak erg krap. Lampje voor de ingeschakelde OD op het ralley instrumentarium (wist niet dat dat in een Volvo zit, een instrumentarium..) aangesloten. De originele combistekker van de auto heeft wel een gaatje voor de extra draad, maar het pinnetje zit r niet in, het ralleydashboard kwam dus 1 aansluiting te kort. Van de donor auto de stekkers afgeknipt en pennetje overgezet.
Brand nu ook, dacht oranje maar blijkt knalrood te zijn. En ja hoor, later vanmiddag een boodschap gedaan, gaat er net buiten het dorp opeens een rood lampje branden, gelukkig, oliedruk is er, voltjes kan ik nu ook aflezen en die zijn r ook... oh ja, OD lampje brand nu. Je hebt echt de neiging het hok meteen de berm in te sturen om te zoeken naar rook oid, beetje raar gezicht wel...
Lampjes van de kachel krijgen hun prik vanaf het instrumentarium (luxe hoor, heb het woord pas geruild tegen viaduct...) maar in dit geval nul, niet verder meer gezocht, de meters branden wel dus ik heb de "kachel" aan de wekker gestekkerd, licht is licht.. Kan nu dan eindelijk dat dashboard dicht..?! Voorlopig wel. totdat de radio weer aandacht krijgt..
En de "nieuwe meters" bovenop, netjes 13+ volt met ingeschakelde verlichting, je kunt ook mooi zien als alles uit is dat de spanningsregelaar constant staat te schakelen. Als je iets gas geeft staat ie strak op 14+, want dan genereert ie altijd meer en wordt ie continu op dat maximum voltage afgekapt, stationair hikt ie r dus net tegenaan. Leuk speelgoed..
Spatlaphouder stukkie verzet, aanlopen bij inveren is minder maar de as moet gewoon net ff wat verder naar het midden van de auto, dus, Panhardstang doorgezaagd, stuk r uit en overmorgen heeft de smid r een paar moeren op gelast, M16 geloof ik, past precies in de buis. Helaas geen linkse en rechte draad dus eerst vergelijken met degene die r nu onder zit, 2 slagen indraaien monteren en meten van spatbordrand naar band. Denk dat ik um vanaf gecentreerd nog 1 slag meer geef zodat ie met belading altijd vrij blijft. Anders hoeft ie maar aan 1 kant los om een slag meer of minder te draaien. Die zal r van ut weekend wel onder gaan (de verf moet ook nog drogen na woensdag)
Over verf gesproken, de "vogelbeschadigingen"op de motorkap, lees, r zit geen verf, heel stoer gevuld met penseel. Ik leg r in principe een beetje teveel op. En dan volgende week met de machine poetsen, d lichtste gradatie want hij zit r o zo dun op...
nou dat dus..
Vandaag de "kabelboom" vanaf de OD iets verlengd, anders wordt het met een tunnelbak erg krap. Lampje voor de ingeschakelde OD op het ralley instrumentarium (wist niet dat dat in een Volvo zit, een instrumentarium..) aangesloten. De originele combistekker van de auto heeft wel een gaatje voor de extra draad, maar het pinnetje zit r niet in, het ralleydashboard kwam dus 1 aansluiting te kort. Van de donor auto de stekkers afgeknipt en pennetje overgezet.
Brand nu ook, dacht oranje maar blijkt knalrood te zijn. En ja hoor, later vanmiddag een boodschap gedaan, gaat er net buiten het dorp opeens een rood lampje branden, gelukkig, oliedruk is er, voltjes kan ik nu ook aflezen en die zijn r ook... oh ja, OD lampje brand nu. Je hebt echt de neiging het hok meteen de berm in te sturen om te zoeken naar rook oid, beetje raar gezicht wel...
Lampjes van de kachel krijgen hun prik vanaf het instrumentarium (luxe hoor, heb het woord pas geruild tegen viaduct...) maar in dit geval nul, niet verder meer gezocht, de meters branden wel dus ik heb de "kachel" aan de wekker gestekkerd, licht is licht.. Kan nu dan eindelijk dat dashboard dicht..?! Voorlopig wel. totdat de radio weer aandacht krijgt..
En de "nieuwe meters" bovenop, netjes 13+ volt met ingeschakelde verlichting, je kunt ook mooi zien als alles uit is dat de spanningsregelaar constant staat te schakelen. Als je iets gas geeft staat ie strak op 14+, want dan genereert ie altijd meer en wordt ie continu op dat maximum voltage afgekapt, stationair hikt ie r dus net tegenaan. Leuk speelgoed..
Spatlaphouder stukkie verzet, aanlopen bij inveren is minder maar de as moet gewoon net ff wat verder naar het midden van de auto, dus, Panhardstang doorgezaagd, stuk r uit en overmorgen heeft de smid r een paar moeren op gelast, M16 geloof ik, past precies in de buis. Helaas geen linkse en rechte draad dus eerst vergelijken met degene die r nu onder zit, 2 slagen indraaien monteren en meten van spatbordrand naar band. Denk dat ik um vanaf gecentreerd nog 1 slag meer geef zodat ie met belading altijd vrij blijft. Anders hoeft ie maar aan 1 kant los om een slag meer of minder te draaien. Die zal r van ut weekend wel onder gaan (de verf moet ook nog drogen na woensdag)
Over verf gesproken, de "vogelbeschadigingen"op de motorkap, lees, r zit geen verf, heel stoer gevuld met penseel. Ik leg r in principe een beetje teveel op. En dan volgende week met de machine poetsen, d lichtste gradatie want hij zit r o zo dun op...
nou dat dus..