20 March 2010, 18:34
Vandaag bezig geweest met wat spaghetti, de olietemperatuurmeter doet het inmiddels (rondje rond de kerk 80graden), er zat nog uit de vorige auto een VDO "oliepeilstoksensor" in en die blijkt te werken op de Volvo meter, hoeft er ook niks ik het carter geschroefd te worden, deze zit daar uiteindelijk ook. Voltmeter doet het ook, is alleen + en -. Buitentemp is even afwachten op de juiste sensor. Alleen de lampjes doen het nog niet, die zitten er niet in.
Wie heeft er nog 1 of 2 VDO lamphoudertjes, fittinkjes over??
Nog even met mr. Stromberg bezig geweest en de brandstofopbrengst. Van de Stromberg heb ik, omdat ie te rijk staat, de naald iets in z'n zitting laten zakken. Het voetje van de naald ligt nu gelijk met onderzijde zuigertje(de originele afstelmogelijkheid in de buis is gebroken helaas) dus een paar 10e lager. Hij pakt wel "feller" op nu http://i303.photobucket.com/albums/nn134...drik01.jpg , maar inhouden en soms afslaan doet ie ook nog.
Het viel me vervolgens op dat er uit de brandstofpomp lucht in het filtertje komt, welke z'n weg vervolgt richting carb, ik heb dus de brandstofpomp gewisseld met een goed exemplaar maar de bellen blijven. geen idee of r sowiso lucht in de flotterkamer zit bij bedrijf maar dat komt r ook uit via de naald, en daar loopt ie niet op. Waar komt dat nu weervandaan..?! Dit veklaard wellicht het inhouden en afslaan. Leidingen zitten vast, ook onder de auto gezocht, zit ook vast maar dan zou je het ruiken en zien. Enige wat ik kan verzinnen is een poreuze slang die (vreemd genoeg) niet "zweet" maar omdat daar wellicht de minste werstand onstaat tov de lengte van de brandstofleiding van achter plus het "lichaam" aan liters brandstof waar door de pomp aan getrokken wordt, en zo lucht binnen haalt...
Wie heeft er nog 1 of 2 VDO lamphoudertjes, fittinkjes over??
Nog even met mr. Stromberg bezig geweest en de brandstofopbrengst. Van de Stromberg heb ik, omdat ie te rijk staat, de naald iets in z'n zitting laten zakken. Het voetje van de naald ligt nu gelijk met onderzijde zuigertje(de originele afstelmogelijkheid in de buis is gebroken helaas) dus een paar 10e lager. Hij pakt wel "feller" op nu http://i303.photobucket.com/albums/nn134...drik01.jpg , maar inhouden en soms afslaan doet ie ook nog.
Het viel me vervolgens op dat er uit de brandstofpomp lucht in het filtertje komt, welke z'n weg vervolgt richting carb, ik heb dus de brandstofpomp gewisseld met een goed exemplaar maar de bellen blijven. geen idee of r sowiso lucht in de flotterkamer zit bij bedrijf maar dat komt r ook uit via de naald, en daar loopt ie niet op. Waar komt dat nu weervandaan..?! Dit veklaard wellicht het inhouden en afslaan. Leidingen zitten vast, ook onder de auto gezocht, zit ook vast maar dan zou je het ruiken en zien. Enige wat ik kan verzinnen is een poreuze slang die (vreemd genoeg) niet "zweet" maar omdat daar wellicht de minste werstand onstaat tov de lengte van de brandstofleiding van achter plus het "lichaam" aan liters brandstof waar door de pomp aan getrokken wordt, en zo lucht binnen haalt...