18 March 2010, 13:45
Hij loopt en vonkt weer.
Met behulp van het schema van Mark alles nog een keer nagelopen.
Blijkt dat er ergens tussen zekeringkast en motorruimte een kabelbreuk moet zitten.
De zelfdiagnose had nl ook helemaal geen spanning.
Als je in het schema kijkt krijgen de zelfdiagnose en de vonkversterker van dezelfde draad spanning.
Wat het ik nu gedaan, ik heb vanaf de bobine de blauwe 12V draad (die over het contact loopt) doorverbonden met de blauwe van de zelfdiagnose.
Et voila, starten en lopen.
Dit ipv urenlang onder het dashboard liggen knoeien.
Marc was dat wat jij bedoelde met Hot-wiren?
Allen dank voor het meedenken.
Smorebrod
Met behulp van het schema van Mark alles nog een keer nagelopen.
Blijkt dat er ergens tussen zekeringkast en motorruimte een kabelbreuk moet zitten.
De zelfdiagnose had nl ook helemaal geen spanning.
Als je in het schema kijkt krijgen de zelfdiagnose en de vonkversterker van dezelfde draad spanning.
Wat het ik nu gedaan, ik heb vanaf de bobine de blauwe 12V draad (die over het contact loopt) doorverbonden met de blauwe van de zelfdiagnose.
Et voila, starten en lopen.
Dit ipv urenlang onder het dashboard liggen knoeien.
Marc was dat wat jij bedoelde met Hot-wiren?
Allen dank voor het meedenken.
Smorebrod