16 March 2010, 19:35
Vandaag even naar Limburg op en neer geweest, stukkie snelweg. De start was echter apart. Vlakbij getankt bij Gulf, 98. Half flesje Wynns "spul" erbij gekiepert, voor reiniging etc. Nou houdt ie van tijd tot tijd in en sloeg zelfs af toen ik het pompstation in inreed. Afgerekend en niet starten... ??? Pedaal op de grond en na nog 2x bijna te lopen slaat ie aan met een bak rook... ??? Ik begin nu serieus aan een koppakking te denken... maar, geen verlies van vloeistof, geen gepruttel in het overloopreservoir, geen koffiemelk in het carter en de rook verdween ook... Het stonk ook niet naar koelwaterdamp oid. Even gedacht aan het spul uit het flesje wat wellicht naar de bodem zakt en als eerste bij de carb uitkomt, maar hij had daarme nog niet gelopen, dus dat kan niet. Waar komt dan plotseling de witte rook vandaan, verdwijnt ook weer... Affijn, Limburg op en neer, 3000-3500 tpm gedraaid, afgezien van een beetje neigen naar inhouden (de carb staat te rijk..) loopt het zonder dralen, pakt op zich goed op, zelfs in OD, boven 3000 pingelt ie niet... schiet mij maar lek..
Oh en hij blijft opeens harder stationair draaien, inmiddels terug gedraaid naar 800 ongeveer...
Nou stond ie op winterrubber, en in 185 kun je kiezen tussen 65 serie, kleinere diameter dan standaard, of 70serie, iets groter... Met mijn 65 serie er op, ik had al door dat de meterafwijking echt wel negatiever is, heb ik de spatlappen ad achtezijde gemonteerd...
...vandaag het best wel grotere zomerrubber r op, en ja hoor, band bijna tegen de spatlap met houder, tijdens het rijden toch wel. Plus, doordat ie enkele cm's gezakt is duwt de Panhardstang de koets naar rechts en ligt de as feitelijk iets naar links onder de auto, verklaart ook waarom ie links aanloopt...
...iig met de vuist de strip maar wat optaters gegeven zodat het nu een stuk minder is, morgen de strip in de spatbordrand ipv er op monteren (rubber r over) , scheelt wel weer 5mm. Genoeg is voldoende.
...en zo istie weer thuis...
Ritje naar huis op zogezegd het grotere zomerrubber, met de TomTom voor de werkelijke snelheid geeft ie op de klok bijna de juiste snelheid, dus een grotere band lost ook voor een deel de afwijking van je meter op. Tja en verder, ondanks een lagere sectiehoogte comfortabeler maar ook koersvaster. Zo rijdt ie lekker, glijd bijna.. ook vanwege de heren Bilstein natuurlijk..
Oh en nog een voordeel van groter rubber (autobanden hè.. tsss) , die te korte 1e versnelling wordt nu iets langer, en das wel prettig, hij is gewoon te kort. Dat heeft de M40/41 al, en deze M46 ook. Ben toch echt benieuwd welke uitvoeringen langere 1's hebben..! hij komt met dit blokkie echt wel van z'n plek af..
Oh en hij blijft opeens harder stationair draaien, inmiddels terug gedraaid naar 800 ongeveer...
Nou stond ie op winterrubber, en in 185 kun je kiezen tussen 65 serie, kleinere diameter dan standaard, of 70serie, iets groter... Met mijn 65 serie er op, ik had al door dat de meterafwijking echt wel negatiever is, heb ik de spatlappen ad achtezijde gemonteerd...
...vandaag het best wel grotere zomerrubber r op, en ja hoor, band bijna tegen de spatlap met houder, tijdens het rijden toch wel. Plus, doordat ie enkele cm's gezakt is duwt de Panhardstang de koets naar rechts en ligt de as feitelijk iets naar links onder de auto, verklaart ook waarom ie links aanloopt...
...iig met de vuist de strip maar wat optaters gegeven zodat het nu een stuk minder is, morgen de strip in de spatbordrand ipv er op monteren (rubber r over) , scheelt wel weer 5mm. Genoeg is voldoende.
...en zo istie weer thuis...
Ritje naar huis op zogezegd het grotere zomerrubber, met de TomTom voor de werkelijke snelheid geeft ie op de klok bijna de juiste snelheid, dus een grotere band lost ook voor een deel de afwijking van je meter op. Tja en verder, ondanks een lagere sectiehoogte comfortabeler maar ook koersvaster. Zo rijdt ie lekker, glijd bijna.. ook vanwege de heren Bilstein natuurlijk..
Oh en nog een voordeel van groter rubber (autobanden hè.. tsss) , die te korte 1e versnelling wordt nu iets langer, en das wel prettig, hij is gewoon te kort. Dat heeft de M40/41 al, en deze M46 ook. Ben toch echt benieuwd welke uitvoeringen langere 1's hebben..! hij komt met dit blokkie echt wel van z'n plek af..