15 March 2010, 22:08
roestbruin kan mooi zijn, maar liever niet, het materiaal heeft nog niet zoveel "geleden" dus maar ff goed ontvet...
...en de viltstift er over, gaat altijd netter als je de boel op de werkbank hebt liggen maar alla... Skoda RS groen...
...vloekt een beetje met het blauw, maar dat zie je toch niet, in de winter is het bewolkt, en morgen gaan de "zomerslofjes" er op...
..dit ding is nu zwart en zit er inmiddels ook al op met de bedrading er in... "Hoe heb je dat gedaan..?!" Nou, plaatje gemaakt, volgt zo ongeveer de vorm van het dash tot aan de ontwasemingsleuf. Daartussen gaat de bedrading naar beneden, en die gaan onder de behuizing al door een gat heen en onder het plaatje door. De behuizing komt met 4 scroefjes vast te zitten aan het plaatje, plaatje zelf zit met dzt aan het dash geplakt, je moet iets, kunt het toch niet helemaal verstoppen en ik wilde het ding niet tegen de ruit plaatsen...
..van de SU set heb ik een filtertje geleend, gaten in de voetplaat aangepast en dan kan ie ook op de Stromberg...
...wel een beetje leeg zo, het stuk HWA wat je ziet is in het verlengde van de voorverwarmklep geplaatst, zo pakt ie toch wat warme lucht als het koud is... Tis niet de mooiste oplossing maar zo lang zal het r niet zitten..
...mmm, hier mist iets...
...maar daar heb ik wel iets voor natuurlijk, het uiteinde van de nw pook kan er mooi in! Eerst de bijgeleverde rubberen O-ring in de goed gereinigde houder, is om de eventuele afwijkingen op te vangen en om te voorkomen dat de boel gaat rammelen, ik denk dat ie van tijd tot tijd wel vervangen zal moeten worden... :'( ...de ringen in de gaffel komen te vervallen evenals de originele stift..
Ok, de nw pook. Wat je ziet zijn de alu gedraaide ringen ipv de plastic met rubber ringen. Wat je hier ook kunt zien zijn een aantal groeven, hiermee kun je de afstelling vooraf bepalen die je wilt hebben, vooralsnog staat ie bij mij in de "langste" stand.. Eea past strak maar zeer netjes. Na wat gepiel heb ik de onderste ring met wat vet aan de middelste "ring" geplakt, ik dacht die blijft wel zitten, dat dan niet. Wat r gebeurd is dat je feitelijk de boel wel wilt vast houden maar je vingers zitten dan ook meteen id weg. Zodra je de onderste ring met daar in de middelste in het gat laat zakken valt ie meteen naar beneden. Het is dan de bedoeling dat de 2e ring er recht achteraan gaat, anders gaat ie klemmen, vooral geen hamers erbij. Ik heb met de drevel wat rondom getikt en uiteindelijk valt ie ook naar beneden en op z'n plek. Tegelijkertijd moet de pook beneden in de gaffel van het schakelmechanisme vallen. Paar keer geprobeerd maar het gaat uiteindelijk prima. Vervolgens gaat de 3e ring in de houder om eea op te sluiten met de originele Seegerring, heel strak allemaal...
...en dan ziet ut r boven de grond ongeveer zo uit, de pook staat ook wat naar je toe gebogen, voor geval je r niet bij kunt natuurlijk...
... moet er nog de nw stift worden geplaatst...
...onder de grond zie je dan dit, en nu moet je je monitor even op z'n kant houden, lukt wel, pas op je snoer... ok, er zat nog een heel klein beetje ruimte tussen de pook en de vork, daar heb ik nog een koperen ring tusen gefriemeld...
Ok, conclusies tot nu toe, remmen, nou ja, die zijn groen. Filtertje, hij pingelt zowaar minder nu, en ik dacht al dat ie toch ergens valse lucht trok, nu krijgt ie in principe meer lucht...!?? Pook, schakelt korter, maar mag wat mij betreft 1 of 2 tandjes korter maar kan helaas niet zonder de boel er uit te trekken, overigens, hoe korter ie schakelt des te "hakeriger" of zwaarder het wordt. Knopje werkt mooi, bijna een "tiptoets".. Klokjes, wordt vervolgd, inmiddels geboden op een voltmetertje...
...en de viltstift er over, gaat altijd netter als je de boel op de werkbank hebt liggen maar alla... Skoda RS groen...
...vloekt een beetje met het blauw, maar dat zie je toch niet, in de winter is het bewolkt, en morgen gaan de "zomerslofjes" er op...
..dit ding is nu zwart en zit er inmiddels ook al op met de bedrading er in... "Hoe heb je dat gedaan..?!" Nou, plaatje gemaakt, volgt zo ongeveer de vorm van het dash tot aan de ontwasemingsleuf. Daartussen gaat de bedrading naar beneden, en die gaan onder de behuizing al door een gat heen en onder het plaatje door. De behuizing komt met 4 scroefjes vast te zitten aan het plaatje, plaatje zelf zit met dzt aan het dash geplakt, je moet iets, kunt het toch niet helemaal verstoppen en ik wilde het ding niet tegen de ruit plaatsen...
..van de SU set heb ik een filtertje geleend, gaten in de voetplaat aangepast en dan kan ie ook op de Stromberg...
...wel een beetje leeg zo, het stuk HWA wat je ziet is in het verlengde van de voorverwarmklep geplaatst, zo pakt ie toch wat warme lucht als het koud is... Tis niet de mooiste oplossing maar zo lang zal het r niet zitten..
...mmm, hier mist iets...
...maar daar heb ik wel iets voor natuurlijk, het uiteinde van de nw pook kan er mooi in! Eerst de bijgeleverde rubberen O-ring in de goed gereinigde houder, is om de eventuele afwijkingen op te vangen en om te voorkomen dat de boel gaat rammelen, ik denk dat ie van tijd tot tijd wel vervangen zal moeten worden... :'( ...de ringen in de gaffel komen te vervallen evenals de originele stift..
Ok, de nw pook. Wat je ziet zijn de alu gedraaide ringen ipv de plastic met rubber ringen. Wat je hier ook kunt zien zijn een aantal groeven, hiermee kun je de afstelling vooraf bepalen die je wilt hebben, vooralsnog staat ie bij mij in de "langste" stand.. Eea past strak maar zeer netjes. Na wat gepiel heb ik de onderste ring met wat vet aan de middelste "ring" geplakt, ik dacht die blijft wel zitten, dat dan niet. Wat r gebeurd is dat je feitelijk de boel wel wilt vast houden maar je vingers zitten dan ook meteen id weg. Zodra je de onderste ring met daar in de middelste in het gat laat zakken valt ie meteen naar beneden. Het is dan de bedoeling dat de 2e ring er recht achteraan gaat, anders gaat ie klemmen, vooral geen hamers erbij. Ik heb met de drevel wat rondom getikt en uiteindelijk valt ie ook naar beneden en op z'n plek. Tegelijkertijd moet de pook beneden in de gaffel van het schakelmechanisme vallen. Paar keer geprobeerd maar het gaat uiteindelijk prima. Vervolgens gaat de 3e ring in de houder om eea op te sluiten met de originele Seegerring, heel strak allemaal...
...en dan ziet ut r boven de grond ongeveer zo uit, de pook staat ook wat naar je toe gebogen, voor geval je r niet bij kunt natuurlijk...
... moet er nog de nw stift worden geplaatst...
...onder de grond zie je dan dit, en nu moet je je monitor even op z'n kant houden, lukt wel, pas op je snoer... ok, er zat nog een heel klein beetje ruimte tussen de pook en de vork, daar heb ik nog een koperen ring tusen gefriemeld...
Ok, conclusies tot nu toe, remmen, nou ja, die zijn groen. Filtertje, hij pingelt zowaar minder nu, en ik dacht al dat ie toch ergens valse lucht trok, nu krijgt ie in principe meer lucht...!?? Pook, schakelt korter, maar mag wat mij betreft 1 of 2 tandjes korter maar kan helaas niet zonder de boel er uit te trekken, overigens, hoe korter ie schakelt des te "hakeriger" of zwaarder het wordt. Knopje werkt mooi, bijna een "tiptoets".. Klokjes, wordt vervolgd, inmiddels geboden op een voltmetertje...