13 March 2010, 20:07
markfranken schreef:Mooi houdertje, maar is het niet mooier om in je middenconsole iets te maken, zodat daar alle metertjes zichtbaar zijn? Volgens mij was er plek over toch?
Jawel, maar meters moeten "voor je neus" zitten. Voor de 140 was nooit een dashboard console, wel in de Amazon, losse "potjes" met bv klok, toeren... En aangezien (vindt ik) het oude dash nog overenkomsten vertoont met de Amazon kan het nog wel, kan alleen het originele bakkie niet meer kwijt, misschien links of rechts maar het moet geen bende worden. Immers hangt de voorloper van de 2 serie pennenbak ook al aan het dashboard, wel herstelt want hij zit met 2 beugeltjes om de onderste rand geklikt en als je er iets te hard tegenaan stoot breekt het rastertje en sneuvelt ie. Vindt maar eens een 2e... Dus heb ik van een "grote" plaat alu een "beugel" gemaakt die dezelfde functie vervult, zwart gespoten en met kleine popnageltjes aan elkaar gezet, en die zit lekker solide aan het dahboard vast, en je ziet er nauwelijks iets van, das gelukt.
Nu de klokkenwinkel nog, ik denk r alleen net aan dat r eerst een 3e klokje bij moet voordat ik um kan vastplakken, anders moet de boel r weer vanaf. Aan de achterzijde loopt strks een stukje draadboomkous, die verdwijnt vervolgens id middelste ventilatiesleuf om vervolgens achter de zekeringkast weer uit de slang te komen en naar de diverse aansluitingen loopt..
Ik denk dat ik voor een voltmetertje ga, als iemand r nog eentje heeft? eventueel ruilen tegen de oliedrukmeter..? (tot 5 bar overigens)