13 March 2010, 15:10
Dat is ws. hetzelfde probleem. Ik weet niet precies hoe het bij injectie is geregeld maar bij carb LPG installaties wordt de puls van de bobine-mindraad gebruikt voor een inductief relais wat verder de LPG afsluiters opent.
Nu kan je die afsluiters ook wel buitenom openen met een paar stroomdraadjes, maar je hebt nog steeds geen vonk. Wel spanning op de bobine, maar geen puls van de ontstekingsECU om de spanning te onderbreken en vonken te maken (EZ-116K heet-ie, misschien als je het hem netjes vraagt?).
Ik weet niet wat EZK nodig heeft om de puls te starten, ga ik eens opzoeken. Zal wel een flinke fout zijn, zeker jammer dat de OBD niet thuis geeft.
Het vermoeden rijst dat EZK geen 12V krijgt, als ik zo eens kijk krijgt de OBD van dezelfde draad voeding (dus da's ook hetzelfde probleem). In het schema staat een 9 polige stekker die zich in de buurt van het dashboardkastje moet bevinden, zoek de Roodzwarte draad (die komt vanaf het contactslot).
Prachtig 740 schema, moet ook voor de 240 het ÃÃn en ander opleveren: http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_in...89-7.shtml
Nu kan je die afsluiters ook wel buitenom openen met een paar stroomdraadjes, maar je hebt nog steeds geen vonk. Wel spanning op de bobine, maar geen puls van de ontstekingsECU om de spanning te onderbreken en vonken te maken (EZ-116K heet-ie, misschien als je het hem netjes vraagt?).
Ik weet niet wat EZK nodig heeft om de puls te starten, ga ik eens opzoeken. Zal wel een flinke fout zijn, zeker jammer dat de OBD niet thuis geeft.
Het vermoeden rijst dat EZK geen 12V krijgt, als ik zo eens kijk krijgt de OBD van dezelfde draad voeding (dus da's ook hetzelfde probleem). In het schema staat een 9 polige stekker die zich in de buurt van het dashboardkastje moet bevinden, zoek de Roodzwarte draad (die komt vanaf het contactslot).
Prachtig 740 schema, moet ook voor de 240 het ÃÃn en ander opleveren: http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_in...89-7.shtml
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969