9 March 2010, 15:10
Omdat ik geen toerental afhankelijk stuurbekrachtiging wil die ook nog eens continu vermogen van de motor vraagt.
Ik heb deze mail overigens net ontvangen...
" Raymond:
Yes, that in an 1966 1800.
Don't know if what I did would be of much help with a 144.
I used a 1979 242 manual rack with 4 inches cut from the middle.
I think the 144 has a wider track so that dimension may not hold.
That was done so the steering column shaft would clear the upper A arm pivot.
I hope the pictures help some.
By the way that's a B21 engine.
Bob "
En deze plaatjes... (eentje hadden we al)
...en wbt het toerental, juist bij lage snelheid wil je wat meer (liefst instelbaar) assistentie. Dus mijn idee is om, zodra de ECU in de auto zit, ook eens te kijken naar een electronische pick-up voor snelheid waar wellicht de electrische stuurbekrachtiging middels een computertje kan worden gevoed. Dit wordt nu onderbroken omdat we dat eenmaal niet op de auto's hebben, maar je kunt natuurlijk altijd weer zoiets invoegen...
Ik heb deze mail overigens net ontvangen...
" Raymond:
Yes, that in an 1966 1800.
Don't know if what I did would be of much help with a 144.
I used a 1979 242 manual rack with 4 inches cut from the middle.
I think the 144 has a wider track so that dimension may not hold.
That was done so the steering column shaft would clear the upper A arm pivot.
I hope the pictures help some.
By the way that's a B21 engine.
Bob "
En deze plaatjes... (eentje hadden we al)
...en wbt het toerental, juist bij lage snelheid wil je wat meer (liefst instelbaar) assistentie. Dus mijn idee is om, zodra de ECU in de auto zit, ook eens te kijken naar een electronische pick-up voor snelheid waar wellicht de electrische stuurbekrachtiging middels een computertje kan worden gevoed. Dit wordt nu onderbroken omdat we dat eenmaal niet op de auto's hebben, maar je kunt natuurlijk altijd weer zoiets invoegen...