6 March 2010, 19:11
Mooie bak!
Heb een paar maanden geleden ook een 244gl uit modeljaar 1987 gekocht.
De carburateur is echt een probleemgeval, echt wat een rot ding!
Onderdelen zijn niet nieuw te krijgen, en afstellen is ook niet optimaal te doen (versleten onderdelen)
De tweede trap werkt op het vacuum en die vacuum klep is meestal oud en versleten of geheel lek.
Membraan verteerd.
Spreek uit ervaring, toen ik de auto kocht was de klep dus verteerd en met proefrijden reed hij als een oud wijf.
De pakkingen van onder en boven het kunstof vulblok direct onder de carburateur waren ook lek.
De vorige eigenaar heeft hem ongeveer 1 jaar gehad en ik durf te zeggen dat hij nog nooit met de tweede trap heeft gereden.
Ook waren bijna alle vacuum slangen verteerd.
Toen dit alles was vervangen (vacuum klep van de sloop en slangen van de reguliere auto onderdelen handel) liep hij weer bijna zoals het hoorde.
Echter het blijft een carburateur met oude onderdelen.
Probeer eens: koop vloeibare pakking op silicone basis, (Gomma blauw) en een halve meter vacuum slang,( benzine slang) neem een stukje mee voor de maat van bv. de luchtfilter vacuum aansluiting kan je gemakelijk bij.
Dan alle vacuum slangen nalopen, zit ook een t stukje van rubber bij en koop dus bij voorbaat een t stukje wat in de rubber slang past.
Alle stukjes slang gewoon vervangen, niet de kunstof slangen, die zijn bijna altijd nog goed.
Loopt hij nu goed! niets meer aan doen.
Loopt hij nog steeds beroerd:
Dan de carburateur
Haal hem dus voorzichtig van z'n spruitstuk , maak de pakkingen schoon en zet er een dun laagje vloeibare pakking op, en terug monteren.
Waarschijnlijk probleem opgelost.
Zo niet, is het waarschijnlijk een elektrisch probleem magnetische brandstof klep.
Test even de vacuum klep of hij werkt als je aan het slangetje zuig.
Misschien ben ik wat vergeten maar zo was het bij mij opgelost
succes
Heb een paar maanden geleden ook een 244gl uit modeljaar 1987 gekocht.
De carburateur is echt een probleemgeval, echt wat een rot ding!
Onderdelen zijn niet nieuw te krijgen, en afstellen is ook niet optimaal te doen (versleten onderdelen)
De tweede trap werkt op het vacuum en die vacuum klep is meestal oud en versleten of geheel lek.
Membraan verteerd.
Spreek uit ervaring, toen ik de auto kocht was de klep dus verteerd en met proefrijden reed hij als een oud wijf.
De pakkingen van onder en boven het kunstof vulblok direct onder de carburateur waren ook lek.
De vorige eigenaar heeft hem ongeveer 1 jaar gehad en ik durf te zeggen dat hij nog nooit met de tweede trap heeft gereden.
Ook waren bijna alle vacuum slangen verteerd.
Toen dit alles was vervangen (vacuum klep van de sloop en slangen van de reguliere auto onderdelen handel) liep hij weer bijna zoals het hoorde.
Echter het blijft een carburateur met oude onderdelen.
Probeer eens: koop vloeibare pakking op silicone basis, (Gomma blauw) en een halve meter vacuum slang,( benzine slang) neem een stukje mee voor de maat van bv. de luchtfilter vacuum aansluiting kan je gemakelijk bij.
Dan alle vacuum slangen nalopen, zit ook een t stukje van rubber bij en koop dus bij voorbaat een t stukje wat in de rubber slang past.
Alle stukjes slang gewoon vervangen, niet de kunstof slangen, die zijn bijna altijd nog goed.
Loopt hij nu goed! niets meer aan doen.
Loopt hij nog steeds beroerd:
Dan de carburateur
Haal hem dus voorzichtig van z'n spruitstuk , maak de pakkingen schoon en zet er een dun laagje vloeibare pakking op, en terug monteren.
Waarschijnlijk probleem opgelost.
Zo niet, is het waarschijnlijk een elektrisch probleem magnetische brandstof klep.
Test even de vacuum klep of hij werkt als je aan het slangetje zuig.
Misschien ben ik wat vergeten maar zo was het bij mij opgelost
succes
240 GL was b230k en nu b230fb bj 1986 wit van mijn vrouw, 264 GLE 2.7 PRV bj 1979 zilver rijdend project, Volvo 940 estate b230fk blauw groen 1998 , Kawasaki Z 1000 MK2 1979 zwart, Suzuki DR 500s 1984 geel, Mercedes Sprinter 211 CDI mijn werkpaard