28 February 2010, 01:24
Gisteren is er iets ontploft in de oto, of ben ik extra bekabeling aan het trekken... oa die rol rode "sleepkabel"...
..dat kan dan mooi onder het luik, handig die ruimte want de 1e versies hebben daar de ventilatiebuizen voor de hoedenplank liggen...
..daarna 1 stoel er in en de voorwielen laten uitlijnen, hij had behoorlijk uitspoor en staat nu (voorlopig) op 2 graden toespoor (volgens het boek 2-5). Vandaag naar de onderdelen auto geweest om eea de demonteren. Ritje van 90km, ik vindt um nog steeds "zoekerig", waarschijnlijk ligt dat aan de achterwiel ophanging. Hij mag dan weinig km's gedaan hebben, de leeftijd speelt ook mee. Bij optrekken zegt ie "bonk" onder de achterbank, tijd voor nieuw rubber, waarschijnlijk PU. Dus ook alle draagarmen en reactiestangen uit de andere auto geschroefd, en wat een weelde, de lading kopervet die ik 20 jr geleden op de diverse bouten heb gebruikt zit er nog steeds op, eenmaal los kwam de boel er als nieuw uit.. (altijd een pot vet naast je als je aan het sleutelen bent..!)
De rubbers die daar inzitten zijn inmiddels ook al 20 jr oud dus ik weet niet of ik die er nog in laat zitten...nog maar ens goed bekijken.. Verder de brandstofleiding er af gehaald, destijds vervangen door koper dus als nieuw, dat wordt de retourleiding voor de injectie, zat trouwens nog 20 ltr in de tank.
!!noot, als je een can met "oude benzine" in je tank wil gooien, weet dan zeker dat het ook benzine is, er zat nog iets van 20l in de tank, en de inhoud van de can was of diesel, of kero... Het laatste kan mits niet meer dan 10% op een volle tank max. Diesel is uiteraard een no-go, en daar hield ie zich ook aan, no-go. Dus het kapte ermee naast de pomp, vanmorgen voordat ik wilde vertrekken... uiteindelijk een paar maal doorgestart totdat de nieuwe (helaas 95) benzine zich vermengde en de carb (die nog steeds te rijk staat) bereikte en vervolgens weer aansloeg. Lekker witte rook wel, stinken ook, de 1e km's stotteren en daarna ging ie weer, zei het lekker pingelend op 95, oh well, gaat ook weer over...
...het onderdelenmagazijn...
..deze moet ik r nog voorzichtig afhalen, of deze komen r op, of ik maak "144 GT's" , vindt deze ook wel geinig...
...best veel plezier aan gehad, en zo rot is ie eigenlijk niet...
...oliekoeler moet er nog af, wieltje is van de 544,dat oranje ding is een gedeukte maar roestvrije "front valance" van de MGB..
...alle deuren er uit en gedemonterd, 3x rot, 1x hard (RA) , als iemand nog een deur nodig heeft...
..verder vannalus er af gehaald, combistekkers van het dashboard er af (kan ik m'n OD lampje op de juiste manier aansluiten), knoppen, beugeltjes, ringetjes etc. Nu weer thuis met een kofferbak vol "narigheid". Morgen, oh das nu al, maar eens leeghalen en op de planken.... Hella mistachterlamp gevonden, de ronde, kan ie mooi onder de bumper...
..dat kan dan mooi onder het luik, handig die ruimte want de 1e versies hebben daar de ventilatiebuizen voor de hoedenplank liggen...
..daarna 1 stoel er in en de voorwielen laten uitlijnen, hij had behoorlijk uitspoor en staat nu (voorlopig) op 2 graden toespoor (volgens het boek 2-5). Vandaag naar de onderdelen auto geweest om eea de demonteren. Ritje van 90km, ik vindt um nog steeds "zoekerig", waarschijnlijk ligt dat aan de achterwiel ophanging. Hij mag dan weinig km's gedaan hebben, de leeftijd speelt ook mee. Bij optrekken zegt ie "bonk" onder de achterbank, tijd voor nieuw rubber, waarschijnlijk PU. Dus ook alle draagarmen en reactiestangen uit de andere auto geschroefd, en wat een weelde, de lading kopervet die ik 20 jr geleden op de diverse bouten heb gebruikt zit er nog steeds op, eenmaal los kwam de boel er als nieuw uit.. (altijd een pot vet naast je als je aan het sleutelen bent..!)
De rubbers die daar inzitten zijn inmiddels ook al 20 jr oud dus ik weet niet of ik die er nog in laat zitten...nog maar ens goed bekijken.. Verder de brandstofleiding er af gehaald, destijds vervangen door koper dus als nieuw, dat wordt de retourleiding voor de injectie, zat trouwens nog 20 ltr in de tank.
!!noot, als je een can met "oude benzine" in je tank wil gooien, weet dan zeker dat het ook benzine is, er zat nog iets van 20l in de tank, en de inhoud van de can was of diesel, of kero... Het laatste kan mits niet meer dan 10% op een volle tank max. Diesel is uiteraard een no-go, en daar hield ie zich ook aan, no-go. Dus het kapte ermee naast de pomp, vanmorgen voordat ik wilde vertrekken... uiteindelijk een paar maal doorgestart totdat de nieuwe (helaas 95) benzine zich vermengde en de carb (die nog steeds te rijk staat) bereikte en vervolgens weer aansloeg. Lekker witte rook wel, stinken ook, de 1e km's stotteren en daarna ging ie weer, zei het lekker pingelend op 95, oh well, gaat ook weer over...
...het onderdelenmagazijn...
..deze moet ik r nog voorzichtig afhalen, of deze komen r op, of ik maak "144 GT's" , vindt deze ook wel geinig...
...best veel plezier aan gehad, en zo rot is ie eigenlijk niet...
...oliekoeler moet er nog af, wieltje is van de 544,dat oranje ding is een gedeukte maar roestvrije "front valance" van de MGB..
...alle deuren er uit en gedemonterd, 3x rot, 1x hard (RA) , als iemand nog een deur nodig heeft...
..verder vannalus er af gehaald, combistekkers van het dashboard er af (kan ik m'n OD lampje op de juiste manier aansluiten), knoppen, beugeltjes, ringetjes etc. Nu weer thuis met een kofferbak vol "narigheid". Morgen, oh das nu al, maar eens leeghalen en op de planken.... Hella mistachterlamp gevonden, de ronde, kan ie mooi onder de bumper...