27 February 2010, 11:34
Onlangs de krukas keerring vervangen omdat de 245 veel olie lekt. Je moet hierbij denken aan 1 liter per week. Tijdens het vervangen had ik al het idee dat het vliegwiel te droog was voor deze enorme lekkage en inderdaad; hij lekt nog steeds en veel. Van het schutbord bij het klepdeksel tot de motorsteunen tot de achterdemper; alles is nat. Naar verhouding is de zijde van de carterventilatie nog het meest droog.
Op het forum lees ik maar een paar dingen die lekkage kunnen geven en dat zijn:
-keerringen krukas
-halve rubber ring bij klepdeksel aan schutbord
-carterventilatie
Nu zijn er bij dit blok 2 dingen die mee kunnen spelen;
- de koppakking is vrij recent vervangen, waarbij de cilinders niet losgenomen zijn.
- bij een aanrijding is het blok iets verschoven en zijn de ophangrubbers en uitlaat gescheurd.
Daarom mijn volgende vragen:
-Is er een kans dat de koppakking een oliekanaal naar buiten toe laat lekken en waar zou dit dan ongeveer zijn?
-Zijn er zwakke plekken, bijv. de cilindervoetpakking, die na een aanrijding lekkage kunnen geven?
Ik snap dat het reinigen van het blok kan helpen bij het vinden van de oorzaak, maar ik doe graag alvast wat huiswerk.
Op het forum lees ik maar een paar dingen die lekkage kunnen geven en dat zijn:
-keerringen krukas
-halve rubber ring bij klepdeksel aan schutbord
-carterventilatie
Nu zijn er bij dit blok 2 dingen die mee kunnen spelen;
- de koppakking is vrij recent vervangen, waarbij de cilinders niet losgenomen zijn.
- bij een aanrijding is het blok iets verschoven en zijn de ophangrubbers en uitlaat gescheurd.
Daarom mijn volgende vragen:
-Is er een kans dat de koppakking een oliekanaal naar buiten toe laat lekken en waar zou dit dan ongeveer zijn?
-Zijn er zwakke plekken, bijv. de cilindervoetpakking, die na een aanrijding lekkage kunnen geven?
Ik snap dat het reinigen van het blok kan helpen bij het vinden van de oorzaak, maar ik doe graag alvast wat huiswerk.