23 February 2010, 12:35
wat wel op redelijk termijn, paar maanden, wordt bekeken is electrische stuurbekrachtiging. http://www.marktplaats.nl/?rotid=5026-66753-1039-0 Aanbieder heeft toevallig gisteren wat bij me opgehaald.
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuw...sieker.htm levert het ook, iets andere onderdelen (behalve de unit) en met laten inbouwen v e e l duurder.
Dit kan feitelijk op elke auto.
Verder, en dan kijk ik even naar de bezitters van een 200 en een 140 serie, volgens mij moet het niet al te moeilijk zijn om een tandheugelstuurhuis van een 200 (en andere...?) op de vooras te bouwen, en vervolgens netjes te koppelen aan het restje uit het schutbord. Stuurt directer en lichter, lekt minder, speling etc.
Kan iemand dat eens bekijken, meten en zo, en dan met name de afstand links-rechts. Zit eea direct aan de fusees gekoppeld? Mogelijk zal de lengte van de spoorstangen moeten worden aangepast maar als dat voor het systeem alles is...
Op m'n MGB zit deze ook al (sinds "61 werd ie toegepast) .simpelweg op gelaste steuntjes aan de voorasbalk dus die constructie is identiek.
De montage zal zijn;
parkeer de auto met de wielen recht vooruit,
demonteren spoorstangen
demonteren stuurhuis met uiteraard 1e deel stuurstang,
demonteer hulpstuurhuios (maar zonder de o)
als het uitkomt de stuurstang koppelen aan het deel schutbord en daarvan de eventueel aan te passen lengte bepalen,
zodra dat "op z'n plek zit" de hoek van de steuntjes bepalen en lassen.
Stuurhuis monteren (shims!)en lengte spoorstangen L + R bepalen.
Dan zou eea moeten werken. Feitelijk verwacht ik niet veel verschil in maatvoering tussen beide modellen. Wat kan evolutie toch mooi zijn...
http://www.amt.nl/web/Nieuws/Tonen-Nieuw...sieker.htm levert het ook, iets andere onderdelen (behalve de unit) en met laten inbouwen v e e l duurder.
Dit kan feitelijk op elke auto.
Verder, en dan kijk ik even naar de bezitters van een 200 en een 140 serie, volgens mij moet het niet al te moeilijk zijn om een tandheugelstuurhuis van een 200 (en andere...?) op de vooras te bouwen, en vervolgens netjes te koppelen aan het restje uit het schutbord. Stuurt directer en lichter, lekt minder, speling etc.
Kan iemand dat eens bekijken, meten en zo, en dan met name de afstand links-rechts. Zit eea direct aan de fusees gekoppeld? Mogelijk zal de lengte van de spoorstangen moeten worden aangepast maar als dat voor het systeem alles is...
Op m'n MGB zit deze ook al (sinds "61 werd ie toegepast) .simpelweg op gelaste steuntjes aan de voorasbalk dus die constructie is identiek.
De montage zal zijn;
parkeer de auto met de wielen recht vooruit,
demonteren spoorstangen
demonteren stuurhuis met uiteraard 1e deel stuurstang,
demonteer hulpstuurhuios (maar zonder de o)
als het uitkomt de stuurstang koppelen aan het deel schutbord en daarvan de eventueel aan te passen lengte bepalen,
zodra dat "op z'n plek zit" de hoek van de steuntjes bepalen en lassen.
Stuurhuis monteren (shims!)en lengte spoorstangen L + R bepalen.
Dan zou eea moeten werken. Feitelijk verwacht ik niet veel verschil in maatvoering tussen beide modellen. Wat kan evolutie toch mooi zijn...