21 February 2010, 14:51
edwin schreef:Grappig om oude en nieuwe componenten door elkaar heen te zien.
Moet je nu ook de ecu van een V/S40 hebben om de boel aan te sturen?
edwin schreef:Grappig om oude en nieuwe componenten door elkaar heen te zien.
Moet je nu ook de ecu van een V/S40 hebben om de boel aan te sturen?
Eea zal worden aangestuurd door de MS software en BSA (BSAutotune) ecu... maar zover zijn we nog niet...
nog niet over de uitvoering nagedacht, de originele ontsteking zal het veld ruimen, in principe komt er een luikje op het gat wat overblijft, maar wat gebeurd r dan met de aandrijfas van de oliepomp...?!! Volgens mij nu ik er over na denk kan dat zo niet, ik heb "altijd" voor het starten na revisie of lange stilstand de ontsteking verwijderd en de pomp met een aangepast asje in de boormachine aangedreven om de motor vol olie te hebben voor het starten, ergo, zonder onsteking geen oliepomp aandrijving (bedankt voor de reactie..

EDIT, klopt ook niet helemaal maar het asje welke door de nokkenas wordt aangedreven zit dan wel los (je piekert onbewust verder) en kan omhoogtrekkend en draaiend verwijderd worden uit de motor, is geen optie om zo te laten zitten.
Zijn r B20 toepassingen anders dan ons in de auto bekend waar geen ontstekinghuis op zit??